لیگ فوتبال ایران در قرق سرخابی‌ها

کدخبر: ۲۰۷۹۶۶
سایت نود: پرسپولیس با بردهای خارج از خانه خود را در صدر نگه داشت و قهرمان شد؛ استقلال هم با بردهای پیاپی خانگی از میانه‌های جدول خود را بالا کشید و به شانس نایب قهرمانی تبدیل شد.
لیگ فوتبال ایران در قرق سرخابی‌ها

‌ در دو هفته مانده به پایان لیگ هفدهم بررسی جدول‌های جداگانه بازی‌های داخل و خارج از خانه نشان می‌دهد سرخابی‌های پایتخت هر کدام در یک مسیر بهترین تیم لیگ بوده‌اند. هرچند پرسپولیس قهرمانی‌اش را جشن گرفته و استقلال برای کسب نایب قهرمانی هم اگرچه شانس زیادی دارد اما رقبای جدی هم در این راه برابر خود می‌بیند.

در جدول بازی‌های خارج از خانه، پرسپولیس با ۳۵ امتیاز از ۱۴ بازی بهترین نتیجه را به دست آورده است. میانگین ۲،۵ امتیاز از هر بازی نتیجه فوق‌العاده‌ایست که اختلاف خیره‌کننده‌ای هم با تیم دوم جدول دارد. بعد از پرسپولیس فولاد قرار دارد که ۲۱ امتیاز دارد و میانگین امتیازگیری‌اش در خارج از خانه ۱،۵ امتیاز است. استقلال در این جدول با ۱۷ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

در جدول بازی‌های خانگی اما این استقلال است که نتایج بهتری نسبت به پرسپولیس و دیگر تیم‌های لیگ برتر گرفته است. استقلال با ۳۱ امتیاز از ۱۴ بازی موفق شده میانگین ۲،۲ امتیاز در هر بازی را به ثبت برسانند. در این جدول سایپا با ۳۰ امتیاز سایه به سایه استقلال قرار دارد. ذوب‌آهن هم مثل استقلال و سایپا با ۲۹ امتیاز از ۱۴ بازی میانگین امتیازگیری بیشتر از ۲ در هر بازی را به ثبت رسانده است. پرسپولیس در این جدول با ۲۶ امتیاز در رده پنجم قرار دارد. گویا آنچه قهرمانی پرسپولیس را تضمین کرده بردهای برانکو در زمین تیم‌های حریف بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید