فرزند مهدی کروبی: روحانی تا الان به کمیته رفع حصر وقت ملاقات نداده است

کدخبر: ۲۰۷۹۹۰
اقتصادنیوز: روزنامهآرمان با محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی، رئیس مجلس ششم گفت‌وگوی مفصلی درباره وضعیت پدرش انجام داده است.

به گزارش اقتصادنیوز گزیده مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه به این شرح است:

*در ماه‌های ابتدایی حصر هر نوع کتاب، روزنامه و رادیو تلویزیون برای ایشان ممنوع بود. تنها در این مدت قرآن در اختیارشان گذاشته بودند و هر روز به مدت دو ساعت در همان محل آپارتمان پیاده‌روی می‌کردند. بعد از مدت زیادی که گذشت اجازه دادنِ کتاب به حاج آقا داده شد. تقریبا پس از سه سال مجوز روزنامه نیز داده شد و پس از آن پدرم بیشتر وقتشان صرف مطالعه روزنامه می‌شد.

*متاسفانه دو سال پیش هر دو چشم ایشان به‌دلیل آب مروارید مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از عمل دچار خشکی چشم شده‌اند و به همین دلیل مطالعه ایشان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

*در ابتدای حصر حاج آقا در آپارتمانی که برای ایشان در نظر گرفته شده بود به‌دلیل ایرانیتی که در پنجره‌ها نصب شده بود دچار کمبود شدید ویتامین دی و پوکی استخوان شدند. به همین دلیل چند سفر چند روزه ایشان را به بعضی از مناطق بردند.

*خوشبختانه بعد از هفت یا هشت ماه که از آغاز دولت آقای روحانی گذشته بود حاج آقا به منزل خودشان در جماران منتقل شدند که در منزل شخصی‌شان وضعیت تا حدودی زیادی بهتر از گذشته شد. این سفرها بعد از انتقالشان به منزل قطع شد. 

*تا آنجا که در ذهنم هست سفرها شمال کشور، مشهد مقدس، سرعین اردبیل و زنجان چهار منطقه‌ای بودند که در سه سال اول به همراه ماموران امنیتی به سفر برده شد.

*در طول دوران حصر وضعیت دیدارها متفاوت بود گاهی اوقات تا چهار ماه به هیچ کس اجازه دیدار داده نمی‌شد و در بعضی مواقع هفته‌ای یکبار تنها فرزندان به همراه عروس و نوه‌ها اجازه دیدار داشتند. تا نوروز امسال که با دیدار خویشاوندان با پدر موافقت شد. به همین دلیل نیز خواهرزاده و برادرزاده ایشان و همچنین خواهر زاده‌های مادرم با پدر دیدار کردند. با این وجود تا قبل از نوروز امسال ملاقاتی با خویشاوندان صورت نگرفته بود. البته لازم هست این را بگویم در این مدت، سه خواهر و تنها برادر پدرم فوت کردند که دیداری با بعضی از فرزندان آن مرحومان صورت گرفت.

*بعد از پنج سال از گذشت ریاست‌جمهوری آقای روحانی شورای عالی امنیت ملی گشایش‌هایی در این زمینه به‌وجود آمده است. اولین گشایش‌ها دیدار آقایان دوستی، عباسی فر و ذوالنور با حاج آقا بود. البته چند ماه قبل از این دیدارها نیز گشایش دیگری رخ داده بود که به فرزندان، عروسان و نوه‌ها اجازه داده شد هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند با حاج آقا دیدار داشته باشند و حتی درصورت تمایل شب را در آنجا سپری کنند. در چند ماه گذشته ما هر زمان که تمایل داشته باشیم می‌توانیم به دیدار حاج آقا برویم. در شرایط کنونی مادرم نیز با پدر زندگی می‌کنند.

*اعضای کمیته رفع حصر که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است دراین زمینه دیدار مثبتی با آقای آملی لاریجانی انجام داده‌اند و هنگامی که جلسه را ترک کرده بودند، خوشحال بودند و نسبت به آینده خوشبین بودند. یکی از اعضای رفع حصر به بنده گفت که انتظار نداشتیم دیدگاه ایشان نسبت به مسأله حصر تا به این اندازه باشد.

*اولین دیدار اعضای کمیته رفع حصر با آقای علی لاریجانی بوده است که ایشان در این دیدار قول کمک داده‌اند و عنوان هم کرده‌اند هر چه زودتر این مسأله باید حل شود و به سود همه خواهد بود وادامه آن به صلاح کشور نیست.

*آقای روحانی تا الان به کمیته رفع حصر وقت ملاقات نداده است. نکته دیگر اینکه ما هنوز اطلاع دقیقی از برنامه دولت برای رفع حصر نداریم گرچه آقای نوبخت بارها عنوان کرده است که دولت به صورت جدی دنبال حل موضوع می‌باشد ولی دقیقأ هیچ کس نمی‌داند دولت تا به حال چه قدم مثبتی بر داشته است اینکه بعد از پنج سال از استقرار این دولت گفته شود گشایش‌های صورت گرفته است به هیچ عنوان با انتظارات رای دهندگان که تا ساعت 12 شب در صف‌های رای ایستادند همخوانی ندارد. مشخص است آقای روحانی در کار خود جدی نیست. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید