سد دفاعی برانکو بهترین در ایران و آسیا

کدخبر: ۲۰۸۹۹۰
پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر، در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همراه با استقلال صدرنشین‌های ایرانی غرب آسیا بودند. عملکرد پرسپولیس در آسیا هم نشان داد تیم برانکو در قواره بهترین تیم ایران است. حتی اگر حالا حریف سفت و سختی مثل استقلال شفر داشته باشد.
سد دفاعی برانکو بهترین در ایران و آسیا

 در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بررسی شرایط دفاعی تیم‌های ایرانی نشان می‌دهد که چرا و چطور سه تیم ایرانی به مرحله حذفی صعود کردند و تراکتورسازی حذف شد. پرسپولیس بهترین تیم ایرانی از نظر محافظت از دروازه‌اش بوده است. سرخپوشان فقط ۳ گل در ۶ بازی خورده‌اند. استقلال ۵ بار دروازه‌اش باز شده و ذوب‌آهن ۸ بار. تراکتورسازی هم با ۱۰ بار گل خوردن بدترین تیم بوده است. به همین ترتیب پرسپولیسی‌ها با ۵ کلین‌شیت بهترین عملکرد را داشته‌اند. استقلال در نیمی از بازی‌ها دروازه‌اش را بسته نگه داشت و ذوب‌آهن و تراکتور هم به ترتیب ۲ و ۱ بار کلین‌شیت کردند.

پرسپولیسی‌ها کمتر از دیگر تیم‌ها هم اجازه شوتزنی به حریفان داده‌اند. حریفان در ۶ بازی مرحله گروهی فقط ۱۵ شوت به سمت دروازه پرسپولیس داشته‌اند. استقلال و تراکتورسازی با ۲۴ و ۲۵ شوت متحمل شده در رده بعد قرار دارند. ذوب‌آهن هم از این نظر ضعیف‌ترین تیم ایرانی بوده که ۳۴ شوت به سمت دروازه‌اش زده شد.

موفقیت در عملکردهای دفاعی البته به این شکل مطلق به نفع پرسپولیس نیست. در نبردهای هوایی تراکتورسازی و ذوب‌آهن با ۶۱ و ۶۰ درصد موفقیت بهترین عملکرد را داشته‌اند. پرسپولیس ۵۷ و استقلال ۴۸ درصد موفقیت در نبردهای هوایی داشته‌اند که آمار به سود ایرانی‌های صدرنشین نیست.

در نبردهای دفاعی هم پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن تقریبا برابر هم و حدود ۵۵ درصد موفقیت داشته‌اند و باز هم استقلال ضعیف‌ترین تیم از این نظر بوده است. بازیکنان استقلال فقط ۴۶ درصد نبردهای دفاعی را با برد پشت سر گذاشتند.

در تکل‌ها هم این تراکتورسازی حذف شده بود که بهترین عملکرد را داشت. تبریزی‌ها ۷۷ درصد تکل‌ها را درست زده بودند. بعد از سرخپوشان تبریز، سرخابی‌های تهران با ۷۱ درصد موفقیت قرار دارند. بازیکنان ذوب‌آهن هم ۶۷ درصد تکل‌ها را با موفقیت زده‌اند./ سایت نود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید