وزیر امور خارجه روسیه:

پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

کدخبر: ۲۰۹۰۴۰
وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که سران دو کشور اجازه جنگ و رویارویی نظامی را بین مسکو و واشنگتن نمی دهند.
پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف روز جمعه در گفت وگو با دیمیتری کیسلیف مدیر خبرگزاری ریانووستی با بیان اینکه ترامپ برای دیدار با پوتین ابراز علاقه مندی کرده است، گفت: رئیس جمهوری روسیه برای چنین دیداری آمادگی دارد، هر چند که تاکنون اقدامی برای تامین مقدمات دیدار سران روسیه و آمریکا صورت نگرفته است.

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با پوتین چند بار در سخنان خود و نیز در چند توئیت تاکید کرد که باید مسائل با روسیه را حل و مناسبات خوب با این کشور برقرار کرد.

لاوروف با بیان اینکه برخی مقام های آمریکایی برای رسیدن به اهداف خود تنش بین روسیه و آمریکا را افزایش می دهند، اظهار داشت: وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا غیرقابل قبول بودن اقداماتی را که ممکن است منجر به رویارویی نظام مستقیم دو کشور شود، درک می کنند.

** مانعی برای فروش اس-300 به سوریه نیست

لاوروف در ادامه این مصاحبه گفت که روسیه حدود 10 سال پیش به درخواست یکی از شرکای خود متعهد شد به سوریه تسلیحات پدافند موشکی اس-300 تحویل ندهد، هرچند که اس-300 صرفا دفاعی است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که پس از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، روسیه دیگر تعهد اخلاقی و مانعی برای فروش اس-300 به سوریه ندارد.

**ممانعت برخی کشورها در فعالیت بازرسان در دوما

لاوروف در ادامه گفت که برخی بازیگران خارجی سعی دارند در فعالیت بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه اخلال ایجاد کنند و مانع فعالیت آنها در شهر دوما شوند.

وزیر خارجه روسیه در عین حال افزود: در مهارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی شکی نیست اما از برخی بازرسان آن برای اهداف سیاسی استفاده می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید