دادستان کل کشور اعلام کرد:

جلسات روحانی‌نماها در قم برای حذف ولایت فقیه / تلاش دشمن برای نفوذ به حوزه‌های علمیه

کدخبر: ۲۱۰۴۱۰
محمدجعفر منتظری گفت: دشمنان در مسایل اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی کار و هزینه می‌کنند و باید حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشت. دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد.
جلسات روحانی‌نماها در قم برای حذف ولایت فقیه / تلاش دشمن برای نفوذ به حوزه‌های علمیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ دادستان کل کشور در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور گفت:در شهر مقدس قم، عده‌ای روحانی نما تشکیل جلسه می‌دهند که چگونه ولایت فقیه را از قانون اساسی حذف کنیم.

دادستان کل کشور گفت: دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارشات غیر قابل تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی نما در قالب تشکل هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم.

دادستان کل کشور توجه به قانون، اجرای عدالت و کار جهادی را مولفه‌های دیگر انقلابی عمل کردن در دستگاه قضا عنوان کرد و خطاب به دادستان‌ها گفت: دادستان نباید ساعت کار داشته باشد لذا تا می‌توانید و توان دارید خدمت کنید.

دادستان

به نوشته میزان، وی توجه به قانون، اجرای عدالت و کار جهادی را مولفه‌های دیگر انقلابی عمل کردن در دستگاه قضا عنوان کرد و خطاب به دادستان‌ها گفت: دادستان نباید ساعت کار داشته باشد لذا تا می‌توانید و توان دارید خدمت کنید که این خدمت هم برای خودتان مفید است، هم باعث خوشنامی نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی می‌شود و هم رضایت خاطر مردم را نیز به همراه دارد.

منتظری با اشاره به بررسی تخصصی شش موضوع حقوق عامه، فضای مجازی، مواد مخدر، امور اقتصادی، نظارت بر دادسرا‌ها و مسایل امنیتی، مطالب مطروحه در کارگروه‌ها را مفید و موثر ارزیابی کرد.

دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت توجه به کار جهادی در دستگاه قضا، به نقش مدعی العمومی دادستان اشاره کرد و افزود: مردم و جامعه یک حق عمومی دارد که دادستان باید مطابق قانون دنبال این حق باشد.

وی به بیان نکاتی پیرامون احقاق حقوق عامه پرداخت و با اشاره به تدوین دستورالعمل حقوق عامه از دادستان‌ها خواست هر نکته و پیشنهادی در رابطه با این موضوع دارند را تا دو هفته آینده به دادستانی کل کشور ارائه کنند.

دادستان کل کشور گفت: حتما باید در رابطه با صیانت از حقوق عامه و حفظ آن اولویت بندی صورت گیرد و با توجه به شرایط منطقه و استان این اولویت بندی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: هر موضوعی که در حوزه هر نهاد و تشکیلات دولتی هست باید آن‌ها را مکلف کنیم که اقدامات را انجام داده و دادستان نظارت بر پیشرفت کار داشته باشد.

وی حفظ امنیت مردم در ابعاد مختلف را به عنوان مولفه دیگر مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امنیت به چند دستگاه از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و قوه قضاییه مرتبط است که هرکدام وظیفه‌ای دارند و در این زمینه همفکری را می‌طلبد لذا دادستان‌ها باید جلسات مستمر داشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: امروز امنیت هدف دشمن و سیبلی برای تیر‌های کشنده‌ای که به طرف ما شلیک می‌کنند، است و کاملا مشخص می‌باشد که دشمن مسایل اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اعتماد عمومی جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن باید خودمان را مجهز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: دشمنان در مسایل اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی کار و هزینه می‌کنند و باید حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشت.

وی ادامه داد: برخورد با قاچاق کالا و ارز به دلیل قانون، عمدتا به عهده قوه قضاییه نیست و با سازمان تعزیرات است و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته و پرونده‌هایی که در تعزیرات منتهی به برائت می‌شود بر عهده دستگاه قضا است و سازمان تعزیرات وظیفه دارد این قبیل پرونده‌ها را به دادستان اعلام کند که قبلا این کار صورت نمی‌گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته در دو سال اخیر این اقدام صورت می‌گیرد؛ لذا دادستان‌ها در این دو موضوع با جدیت ورود کنند؛ چرا که قاچاق ضربه‌هایی را به اشتغال و تولید وارد کرده است.

دادستان کل کشور با طرح این سئوال که مگر امکان دارد این حجم عظیم از قاچاق و ارز بدون تبانی از مبادی رسمی وارد کشور شود از بررسی این موضوع در دادستانی کل خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به مصیبت‌هایی که قاچاق و ارز برای کشور و اقتصاد کشور ایجاد می‌کند و ضرورت پیگیری دادستان‌ها نسبت به تبانی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: بنده سفری به بندر شهید رجایی داشتم و آنجا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتم؛ از این رو دکتر خشنودی در معاونت اقتصادی دادستانی کل را مسئول این کار کرده و تاکید کردم، چون مسئله قاچاق مهم است، مستقیما ورود پیدا نموده و مطالبه بررسی و پیگیری دارم.

دادستان کل کشور در ادامه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: در هر حوزه‌ای که معاونت اقتصادی برای پیگیری معضل و پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز داشت، همکاری‌های لازم را داشته باشید؛ چرا که امسال هم به لحاظ تاکیدات مقام معظم رهبری و هم به لحاظ مسایل اقتصادی باید موضوع قاچاق کالا و ارز را جدی‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به موضوع قاچاق خودرو در حوزه بندرعباس، گفت: در رابطه با این موضوع دادستانی بندرعباس ورود پیدا کرد و حتی برخی دستگاه‌های اجرایی نیز به این موضوع صحه گذاشتند، اما مشاهده کردیم که مسئول یکی از گمرکات طی مصاحبه‌ای اعلام داشت که مراحل قانونی ورود این خودرو‌ها طی شده است؛ در همین ارتباط بنده به رییس دادگستری کل استان هرمزگان اعلام کردم که موضوع را بررسی کنید که مدیرکل گمرک با توجه به اسنادی که موجود است و دال بر وقوع تخلف دارد، بر چه مبنایی چنین صحبتی را مطرح کرده است.

دادستان کل کشور در ادامه خطاب به دادستان‌های کل کشور گفت: از حوزه‌هایی که گرفتار معضل قاچاق کالا و ارز هستند مجدانه می‌خواهیم به این مسئله با جدیت بپردازند و بدانید که در این رابطه ما هر نوع مساعدتی که بخواهید از قاضی متخصص تا ارائه آموزش در مرکز، در اختیار شما می‌گذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری توجه دادستان‌ها را به سه اقدام در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز معطوف کرد و ادامه داد: از بعد وظیفه نظارت بر حقوق عامه به این موضوع ورود کرده، پرونده‌های قاچاق سازمان یافته را با جدیت رسیدگی نموده و برای پرونده‌هایی که در سازمان تعزیرات در مورد آن‌ها برائت صادر می‌شود وقت گذاشته و بررسی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که توده مردم را به واسطه اقداماتی در رسانه‌های جدید نظیر پیام رسان‌ها، نسبت به نظام بی اعتماد کنند؛ مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت سازماندهی فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند؛ ما شاهد هستیم که دشمنان از طریق این فضا دروغ و نیرنگ و مسایل ضداخلاقی و مسایل ضدامنیتی را پیش می‌برند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از دولت مصرانه می‌خواهیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی پیام رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از یک سو باید به تقویت پیام رسان‌های داخلی پرداخت و از سویی دیگر باید به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه هیچ مقام و دستگاهی حق ورود به عرصه زندگی خصوصی اشخاص را ندارد.

وی تصریح کرد: به عنوان دادستان کل و شما به عنوان دادستان‌های سراسر کشور این اطمینان را به مردم بدهید که هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی و هم با توجه به فتوای مقام معظم رهبری به هیچ وجه ورود به زندگی خصوصی اشخاص در شبکه‌های اجتماعی مجاز نیست و به مردم بگویید که چنین القائاتی از سوی دشمنان برای سلب اعتماد مردم طرح می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: مردم هرجا دیدند تخلفی صورت گرفته است سریعا مراجعه کنند تا ببیند که قوه قضاییه در دفاع از حق آن‌ها ورود پیدا می‌کند و متخلفین و مجرمین را به اشد مجازات می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: به موجب حکم شرع و فتوای مقام معظم رهبری و آیین نامه ابلاغ شده سرک کشیدن به حریم خصوصی اشخاص از طریق بیام رسان‌ها مجاز نیست.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به مشاهده آثار نفوذ دشمن گفت: دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارشات غیر قابل تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی نما در قالب تشکل هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن ستون خیمه انقلاب، یعنی ولی فقیه را هدف گرفته و نهاد‌هایی نظیر قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ سازی و صحنه سازی مورد هجمه قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به موضوع مواجهه مامور نیروی انتظامی با یک زن بدحجاب در پارکی در تهران گفت: قرائن نشان می‌دهد که این برخوردی که به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه ریزی شده بود و این موضوع از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته ممکن است در نحوه تذکر دادن مامور نیروی انتظامی نیز اشتباه و تخلفی صورت گرفته باشد که ما از این موضوع دفاع نمی‌کنیم، اما مشاهده کردید در این ماجرا عده‌ای با هدف تخریب نیروی انتظامی وارد شدند و فیلم گرفته شده از ماجرا را با چه سرعتی در پیام رسان‌ها نشر دادند و حتی برخی از آقایان و خانم‌های نماینده و برخی جریانات سیاسی در نشریات در قبال این مسئله موضع گیری‌هایی کردند.

وی بیان داشت: اگر یک مامور نیروی انتظامی برخلاف مقررات برخوردی را صورت داده باید به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کرد تا موضوع رسیدگی شود، اما اینکه بدون بررسی موضوع عده‌ای در مجلس و روزنامه‌ها سر و صدا کنند قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با انتقاد از افرادی که در قبال این حرکات فریادشان به آسمان بلند می‌شود، اما در قبال توهین یک فرد نانجیب به ساحت مقدس امام رضا (ع) سکوت می‌کنند گفت: آیا شما یک سرمقاله در روزنامه‌های آن‌ها دیده اید که این فرد توهین کننده به ساحت مقدس امام رضا (ع) را محکوم کرده باشند؟

دادستان کل کشور ادامه داد: در این موضوع، فرد اهانت کننده به محض اینکه متوجه شد دستگاه قضایی پیگیر موضوع است به قصد فرار به فرودگاه امام مراجعه کرد که خوشبختانه توسط دادستانی تهران در همانجا دستگیر شد.

وی افزود: من به دادستان تهران گفتم که این جریان را فقط در اختیار دادسرای فرهنگ و رسانه نگذارد و آن را از بعد امنیتی هم پیگیری کند؛ چطور می‌شود فردی با آن سابقه این چنین به حریم حضرت علی ابن موسی الرضا که ولی نعمت ما هست جسارت کند و بعد هم قصد فرار به خارج از کشور را داشته باشد؛ باید پشت پرده این ماجرا را دید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور به دنبال این هستند که از نهاد‌هایی همچون قوه قضاییه، سپاه و نیروی انتظامی یک نقطه ضعف بگیرند و آن را به هر طریقی که می‌توانند و با قدرت رسانه‌ای که دارند بزرگ و برجسته کنند.

دادستان کل کشور افزود: آیا می‌شود در مملکت امام زمان (عج) و در کشور امام رضا (ع) یک فرد نانجیب آن حرف‌های نامربوط و زشت را به حریم ولایت بزند و کسی کار به کارش نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه امریکا و رژیم سعودی برای توطئه چینی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: آمریکا با تمام توانش به میدان آمده و عربستان سعودی میلیارد‌ها دلار در اختیار آمریکا گذاشته تا در سوریه آدم کشی کنند و علیه جمهوری اسلامی توطئه چینی نمایند.

وی افزود: آن مردک که رییس جمهور آمریکا است، یک روز سران رژیم سعودی را به گاو شیرده تشبیه می‌کند و روز دیگر نیز در واکنش به سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی چنین می‌گوید که مواظبت کنید او با خودش شپش به آمریکا نیاورده باشد!‌ ای خاک بر سر فردی که این ذلت و خاری را برای خود و ملتش می‌طلبد، صرفا برای اینکه چهار صباحی حکومت کند! در حالیکه اگر به ملت خود متکی باشد وضع دیگری برایش رقم می‌خورد.

دادستان کل کشور در ارتباط با مسائل دادسرا‌ها ادامه داد: روسای کل دادگستری امکانات لازم را در اختیار دادستان‌ها قرار دهند.

وی نظارت مستمر بر دادسرا‌ها وضابطین را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضابطین به موجب قانون زمانی می‌توانند ورود به تحقیقات کنند که آموزش دیده باشند و کارت ضابطیت برای آن‌ها صادر شده باشدکه از سال گذشته این موضوع در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اهتمام ویژه به موضوع امر به معروف و توجه ویژه به دستورالعمل های ابلاغی بر ضرورت تعیین شعبی برای مسایل امنیتی اشاره کرد و افزود: اگر نیاز به آموزش است دادستانی کل کشور این امکان را فراهم می‌کند.

وی خطاب به دادستان‌ها تصریح کرد: پرونده‌ها بدون استثنا به محض ورود ثبت شده و بعد از آن به ضابطین ارجاع داده شود.

برخورد قاطع وجدی با جرایم مشهود، تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر بر زندان‌ها و زندانیان، استفاده از ظرفیت‌های تخصصی دادستانی کل در موضوعات مختلف، حمایت از تولیدکنندگان و رعایت نظم نیز موضوعات دیگری که دادستان کل کشور به آن اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید