ایران به دنبال دستیابی به استانداردهای بانکی است

کدخبر: ۲۱۰۶۰۳
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ایران گفت: با وجود شکاف بین استانداردهای بانکداری ایران و جهان، به دنبال پرکردن این شکاف ها هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایرنا، «غلامرضا انصاری» روز شنبه در ششمین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا در تهران، رشد و توسعه اقتصادی را در الویت سیاست های کلان دولت دوازدهم دانست و افزود: وزارت خارجه به عنوان سکاندار دیپلماسی اقتصادی کشور، مسئول هماهنگی سیاست ها و پیگیری برنامه های پیش بینی شده در عرصه خارجی است.

وی افزود: با ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه، گسترش همکاری اقتصادی با همسایگان و دیگر کشورهای علاقه مند و بویژه کشورهای نوظهور را در دستور کار داریم.

انصاری با بیان اینکه برجام در دوران ریاست جمهوری سابق آمریکا از حمایت‌های لازم برخوردار نشد، افزود: در دولت جدید نیز برجام تخریب شد و ترامپ با هدف پایبندی به تعهدات در چارچوب برجام و ایجاد رعب و وحشت میان کشورها و شرکت ها برای تجارت با ایران، نه تنها دیوار بی اعتمادی را بالا برد بلکه لایه های جدیدی به آن اضافه کرد.

وی گفت: ایران با وجود همه بدعهدی ها به تعهداتش پایبند بود؛ به دلیل بدعهدی های آمریکا برای ادامه پایبندی به تعهدات با مشکلاتی روبرو هستیم.

انصاری گفت: به دلیل قطع روابط بانکی در دوران تحریم، فاصله ای بین استانداردهای ایران و جهان به وجود آمد و ما با تکیه بر تجربه و نیروی انسانی تحصیلکرده به دنبال پرکردن این شکاف است.

وی گفت: امروز بانکداری الکترونیک با اقبال گسترده ای روبروست و تطبیق با استانداردهای بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری با بیان اینکه استانداردها در ایران به سرعت در حال ارتقاست، افزود: کشورهای اروپایی می توانستند با حمایت خود و ایجاد ساختارهای بانکی مستقل و همزمان اقدامات موثر، نقشی قویتری در پیشرفت ایران داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، ویژگی مهم جامعه ایران را پویایی دانست و افزود: پدیده های نوین در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با آن سازگار می شود.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا امروز و فردا(هشتم و نهم اردیبهشت) در هتل اسپیناس پلاس تهران برپاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید