افزایش هک کردن عابر بانک ها در روسیه!

کدخبر: ۲۱۱۱۰۹
بر اساس گزارش های منتشر شده، در ماه گذشته حملات هکر ها به دستگاه های خود پرداز در مسکو روسیه افزایش یافته است. گفته می شود که دستگاه خود پرداز توسط افرادی هک شده است که از افراد با سابقه تر در حال یادگیری روش های هک کردن عابر بانک ها بوده اند.
افزایش  هک کردن عابر بانک ها در روسیه!

 آمارها حاکی از آن است که در ماه جاری و ماه گذشته شهر مسکو به ترتیب شاهد ۱۰ و ۲۱ مورد هک شدن دستگاه های خود پرداز بوده است.

افزایش آموزش هک کردن عابر بانک در روسیه!

به گفته ی افراد مطلع، سرقت از دستگاه های خود پرداز توسط هکر های حرفه ای انجام نشده، بلکه توسط افرادی واقع شده که در حال یادگیری روش های هک کردن دستگاه های خود پرداز بوده اند. منابع مطلع اذعان کرده اند که هکر های باسابقه روش های هک کردن را به افراد علاقمند آموزش داده و پس از هک شدن این دستگاه ها سهمی از پول به دست آمده از سرقت موفق این دستگاه ها را از آن خود کرده اند.

افزون بر این، به گفته ی سرگی گلووانف یکی از متخصصان شرکت معروف آنتی ویروس کارسپرسکی، افرادی که دستگاه های خودپرداز را هک کرده اند از تکنولوژی ''بلک باکس'' استفاده کرده اند که به موجب آن دستگاهی مخصوص به وسیله ی سوراخ های موجود در آن به دستگاه های خود پرداز نصب شده و با مهندسی دکمه های آن از گزینه هایی که برای ارائه خدمات در دستگاه های خود پرداز وجود دارد سو استفاده می شود.

به گفته ی متخصصان، مبلغ پولی که تنها با انجام شدن یک عملیات هک می تواند به سرقت برود ۲ تا ۵ میلیون روبل (معادل ۳۰ تا ۸۰ هزار دلار) است. در این خصوص، برخی بانکداران از مقامات بانک مرکزی روسیه خواسته اند که به آن ها در خصوص شکاف های امنیتی ای که در دستگاه های خودپرداز باعث تسهیل کار هکرها می شود به آن ها اطلاعات دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید