نماینده رئیس جمهور فیلیپین : همه باید به برجام پایبند باشند

کدخبر: ۲۱۲۲۸۱
نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین گفت : بر جام بدون هیچ نکته منفی یک توافق صلح آمیز و مثبت است که امضاء کنندگان این توافق باید به آن پایبند باشند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ «خوزه دو ونشیا» که چندی قبل به تهران سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نباید هیچ یک از طرفین به این توافق بین المللی معترض باشند؛ هرچند درباره برجام سر و صداهایی در بخش هایی از آمریکا شاهدیم اما معتقدم مردم ایالات متحده نیز خواهان حفظ این توافقند؛ زیرا به ارتقای صلح و امنیت جهانی کمک می کند.

وی همچنین در باره نقش ایران در مبارزه با تروریسم گفت : باید از تاثیر و پیامدهای ناشی از حضور تروریست ها در خاورمیانه، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی بکاهیم. آنها در فیلیپین نیز تنش هایی ایجاد کرده اند و راه حل اصلی نابودی تروریست ها همکاری کشورهای منطقه برای برقراری صلح همه جانبه است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین با بیان اینکه هم اکنون تلاشی برای همگرایی بین کشورهای عربی وجود ندارد، افزود: همگرایی یکی از ضرورت ها برای تداوم دیپلماسی است و هرگونه دخالتی با خود تنش و جنگ را به دنبال دارد و باید از آن پرهیز شود.

وی رفع همه مشکلات، نگرانی ها و تنش را با «گفتمان و مذاکره» امکان پذیر دانست و افزود : راه حل نظامی هرگز پاسخگو نبوده و نمی تواند ما را به اهدافمان مبنی بر برقراری صلح نزدیک کند و در هیچ نقطه ای از جهان این راه حل جز کشتار مردم نتیجه ای نداشته است.

** افزایش 40 میلیون دلاری مبادلات تجاری ایران و فیلیپین

نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین درادامه روابط ایران و فیلیپین را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور با یک روند صعودی از 45 میلیون دلار در سال 2016 به 85میلیون دلار در سال 2017 رسیده است.

وی روند افزایشی حجم مبادلات تجاری بین ایران و فیلیپین را نشانه گسترش روابط دوجانبه دانست و تاکید کرد که این رقم در سال های آینده باید به 500 میلیون دلار افزایش یابد.

ونشیا از ایران به عنوان یک قدرت نفتی یاد کرد و گفت : ایران نیازمندی های نفتی و متانول فیلیپین را تامین می کند.

بعد از امضای برجام، در سال 2016 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فیلیپین در سطح وزیران تشکیل شد و در نوامبر همان سال، دوطرف برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند. همچنین مقرر شد با برقراری روابط بانکی، همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تقویت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید