وزیر خارجه ترکیه: قدس شریف تنها نیست

کدخبر: ۲۱۲۳۴۲
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: 'قدس شریف تنها نیست و مردم مظلوم فلسطین در مقابله با ظلم رژیم اسراییل تنها نخواهد ماند.'

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، چاووش اوغلو در جلسه شورای مشورتی حزب عدالت و توسعه در استان آنتالیا اظهار کرد: ترکیه نیز مانند بعضی از کشورهای جهان اسلام در برابر ظلم رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت نکرد بلکه بدون ترس و با صدای بلند از حق آنها دفاع کرد و در این راستا به مبارزه خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: کسی این گونه فکر نکند که مردم فلسطین و قدس شریف بدون حامی خواهند ماند چرا که ما در هر جایی از حقوق مسلمانان دفاع می کنیم و این را در جلسه رای گیری و تصویب قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دادیم.

وی بیان کرد: در دنیای امروز دیگر زمان زورگویی و سلطه طلبی به خاطر داشتن قدرت بیشتر گذشته است و در جامعه بین الملل جایگاهی ندارد.

چند روز پیش نیز بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز طی اظهاراتی در چهل و پنجمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که با موضوع 'ارزش‌های اسلامی برای صلح پایدار و همبستگی و توسعه' در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد، به ضرورت همبستگی جهان اسلام در راستای حفاظت از قدس و مقاومت ملت فلسطین تاکید کرد.

بوزداغ گفت: قدس خط قرمز مسلمان جهان اسلام به شمار می رود و اتحاد همه کشورهای مسلمان برای حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین ضروری است.

وی تاکید کرد: قدس شرقی در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ماه دسامبر سال 2017 در استانبول، به عنوان پایتخت ابدی فلسطین معرفی شد و این اقدام سران کشورهای اسلامی حاوی پیامی به جامعه جهانی مبنی بر حفظ حریم تاریخی و فیزیکی قدس شریف بود.

به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و در سخنان خود اعلام کرد که به وزارت خارجه دستور انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به قدس را داده است.

بلافاصله پس از این سخنان ترامپ، موجی از خشم و نفرت علیه امریکا مسلمانان جهان را فراگرفت و در راستای محکومیت آن، اردوغان سران کشورهای اسلامی را به استانبول دعوت کرد و در پایان اجلاسی فوق العاده در استانبول، طی بیانیه ای از سوی سران کشورهای اسلامی، قدس شرقی پایتخت ابدی فلسطین معرفی شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید