سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

چین به برجام پایبند می‌ماند

کدخبر: ۲۱۲۷۸۲
برجام توافقی نیست که به راحتی به دست آمده باشد همه طرف ها باید به تعهدات خود در مورد این توافق بین المللی پایبند باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  گنگ شوانگ عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری خود در پکن در پاسخ به سئوالی با اشاره به اینکه توافق هسته ای ایران که در سال 2015 میلادی انجام شده است یک اقدام مهم دیپلماتیک در عرصه بین الملل بود گفت: چین با شرکای اروپایی اش همچنان برای حفاظت از برجام تلاش می کنند.

او بیان کرد این توافق به اندازه ای مهم است که بعد از توافق همه طرف ها روی آن، حتی شورای امنیت سازمان ملل هم با صدور قطعنامه ای، آن را تایید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: باید همه طرف هایی که به این توافق پاینبدی نشان داده اند به آن استمرار تداوم بخشند و خیلی جدی و مصرانه به تعهدات خود در این قرارداد عمل کنند.

او تاکید کرد نباید فراموش کنیم که منطقه خاورمیانه یک منطقه حساس است که صلح و ثبات آن برای جامعه بین المللی مهم است.

گنگ ادامه داد: یکی از دلایل شکل گیری این توافق این بود که از تنش ها در این منطقه بکاهیم چون اجرای برجام برای صلح، ثبات و آرامش خاورمیانه، عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و پیشبرد گفت و گوهای صلح با اهمیت است.

وی تصریح کرد: چین به عنوان یکی از کشورهایی که به این تعهد پایبند بوده و آن را امضا کرده است از همه کشورها می خواهد مسئولانه و به صورت جدی و با تلاش خستگی ناپدیر تعهدات خود را نسبت به برجام انجام دهند و از این توافق بسیار مهم و الگوی دیپلماسی بین المللی حراست کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: ما از همه طرف هایی که در این توافق هستند همچنان مصرانه می خواهیم که اهتمام خود را بر این بگذارند که از این توافق حفاظت کنند و چین نیز خودش با مسئولیت پذیری بالا از این توافق حمایت می کند.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید