قهرمانان ورزشی پست گرفتند

کدخبر: ۲۱۲۸۸۱
اقتصادنیوز : معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان از تعریف پست ' مربی ورزش ' برای استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاههای اجرایی خبرداد و گفت که با تعریف این پست در سازمان امور استخدامی ، موانع اجرای آیین نامه استخدام قهرمانان برطرف می شود .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،ژاله فرامرزیان شامگاه  افزود : اجرای آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی ، جهانی ، المپیک و پاراالمپیک در مسیر اجرا با مشکلاتی همراه شد که یکی از آنها پست سازمانی بود . 

وی عدم نیاز و متناسب نبودن رشته شغلی را علت اجرایی نشدن آیین نامه استخدامی قهرمانان ورزشی دانست و گفت : با پیگیری هایی که وزارت ورزش انجام داد ، سازمان امور اداری و استخدامی عنوان شغلی مربی ورزش را برای دستگاههای اجرایی تعریف کرد .

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود : هر دستگاه اجرایی که امکان ایجاد این پست شغلی را با جا به جایی برخی از پست های شغلی موجود خود داشته باشد ، می تواند از ظرفیت قهرمانان کشور به عنوان مربی ورزش استفاده کند.

فرامرزیان تعداد قهرمانان ورزشی متقاضی استخدام در دستگاههای اجرایی را 61 نفر اعلام کرد و گفت : پارسال 2 نفر از قهرمانان ورزشی به استخدام ادارات در آمدند.

وی با اعلام این که مراحل استخدام 12 تن از قهرمانان نیز اکنون در دستگاههای اجرایی در حال طی شده است ، افزود : همچنین به مدیران کل ورزش و جوانان استان های تاکید شد تا قهرمانان ورزشی مشمول این آیین نامه را در ادارات خودشان استخدام کنند.

معاون وزیر ورزش سطح پست مربی ورزش را کارشناسی اعلام کرد و گفت که قهرمانان ورزشی از طریق استخدام با این پست می توانند به عنوان کارشناس ، مدیر پیگیری و انجام امور ورزشی و جذب اعتبارات سهم ورزش در هر دستگاه اجرایی شوند.

وی افزود : امیدواریم با جا افتادن این پست در ادارات ، بستری فراهم شود تا قهرمانان ورزشی با استخدام در دستگاههای اجرایی به مدافعان ورزش در این دستگاهها چه از لحاظ انجام فعالیت ورزشی پرسنل و چه در زمینه جذب اعتبارات یک درصدی مجموعه ها تبدیل شوند.

آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی ، جهانی ، المپیک و پارالمپیک سال 1395 در نشست هیات دولت مصوب شد . 

براساس مفاد این آیین نامه ، قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان، نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک موسوم به ' آی او سی IOC ' قرار می گیرند.

همچنین هر سه مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام های اول تا سوم جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک شامل نفر اول در رشته انفرادی و همچنین تمامی نفرات در رشته های گروهی با تائید وزارت ورزش و جوانان بدون برگزاری آزمون استخدامی در وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استخدام خواهند شد .

فرامرزیان همچنین در پاسخ به پرسشی در باره چگونگی جبران کم توجهی های گذشته در تخصیص بودجه به ورزش بانوان ، گفت که امسال بودجه بخش بانوان از بخش جوانان به طور کامل تفکیک شد و در اختیار ورزش بانوان استان ها قرار می گیرد . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید