آلمان: آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست

کدخبر: ۲۱۳۰۱۴
صدر اعظم آلمان گفت: اروپا دیگر نمی‌تواند به آمریکا برای محافظت از خودش اعتماد کند.
آلمان: آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل از هم‌پیمانان آلمان در اروپا خواست از این پس سرنوشتشان را در درستان خود بگیرند چراکه آمریکا قابل اتکا نیست.

وزیر اقتصاد آلمان نیز اعلام کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا شرکت‌های آلمانی کمترین تأثیر را از تصمیم اخیر ترامپ برای خروج از برجام داشته باشد.
همچنین بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در مسکو افزود: «ما معتقدیم که طرف‌های باقیمانده در برجام اوضاع را ارزیابی کرده و هر چه زودتر رایزنی‌هایی را انجام دهند».
وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت: «ما باید به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشیم. ما همچون دیگر شرکای خود در انگلیس و فرانسه معتقدیم که ایران باید به طور کامل به تعهداتش ذیل برجام عمل کند و باید به عملکرد خود در چارچوب این توافق ادامه دهد... ما در این دیدار درباره اعمال نفوذ روسیه بر ایران در این زمینه گفت‌وگو کردیم».
بنا بر گزارش ایرنا، نخست وزیر کانادا با ابراز تاسف از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، اعلام کرد که کشورش در کنار دیگر کشورهای حمایت کننده از این توافق هسته ای است. به گزارش شبکه خبری سی بی سی، «جاستین ترودو» با بیان اینکه تصمیم کشورها درباره سیاست خارجی خودشان قابل احترام است، افزود: کانادا تصمیم های خود پیرامون سیاست خارجی در اوتاوا می گیرد، نه در واشنگتن.

«دونالد ترامپ» سه شنبه شب (18 اردیبهشت ماه ) با تکرار اتهامات خود درباره ایران و ضعف های ادعایی توافق هسته ای، خروج آمریکا از توافق نامه هسته ای ایران و گروه 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
این اقدام رییس جمهوری آمریکا با انتقاد گسترده کشورهای مختلف جهان روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به برجام پایبند خواهند ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید