پالس منفی به برجام

ترامپ: ایران به دنبال خونریزی در خاورمیانه است

کدخبر: ۲۱۰۵۰۲
رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی توهین آمیز گفت: رژیم ایران، خشونت، خونریزی و هرج و مرج را در سراسر خاورمیانه به راه می اندازد، ما باید مطمئن شویم این رژیم حتی به دستیابی به سلاح هسته ای و توسعه موشک های خطرناک و حمایت از تروریسم نزدیک نمی شود.
ترامپ: ایران به دنبال خونریزی در خاورمیانه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز جمعه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که پس از دیدار دوجانبه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با استقبال از دیدار سران دو کره، اظهار کرد: امروز جمهوری کره را برای نشست تاریخی با کره شمالی تشویق و از صدر اعظم آلمان در همکاری شان برای فشار حداکثری بر کره شمالی تشکر می کنم.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: سال ها طول کشید تا به اینجا برسیم، ما آینده ای توام از صلح و رفاه را برای همه می خواهیم اما در دنبال کردن این هدف، اشتباه های دولت های گذشته را تکرار نخواهیم کرد. فشار حداکثری تا عاری سازی شبه جزیره ادامه خواهد یافت.
ترامپ با یادآوری قرار دیدار خود با رهبر کره شمالی اظهار کرد: من بی صبرانه چشم به راه این دیدار هستم و باید شگفت آور باشد.
وی همچنین با اشاره به موضوعات گفت و گو شده با صدر اعظم آلمان، گفت: در این دیدار ما درباره ایران گفت و گو کردیم. رژیم ایران، خشونت، خونریزی و هرج و مرج را در سراسر خاورمیانه به راه می اندازد، ما باید مطمئن شویم این رژیم حتی به دستیابی به سلاح هسته ای و توسعه موشک های خطرناک و حمایت از تروریسم نزدیک نمی شود.
رئیس جمهوری آمریکا که نیروهای نظامی خود را هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای خود گسیل داشته است و بدون رعایت قوانین بین المللی به حاکمیت و تمامیت ارضی دیگر کشورها حمله می کنند و دستشان در خون بی گناهان آلوده است، مدعی شد: هرجا در منطقه مشکلی وجود دارد، رد پای ایران را می بینیم. همان طوری که بقیه داعش در سوریه را از بین می بریم باید مطمئن شویم ایران از موفقیت ما بهره نمی برد.
ترامپ ادامه داد:باید مطمئن شویم که اتئلاف و شرکای منطقه ای ما مشارکت خود را در مبارزه با داعش افزایش دهند.برخی از این کشورهای منطقه بسیار ثروتمند هستند و آنها باید به خاطر کمک ارزشمندی که به آنها می دهیم، مبلغ آن را بپردازند.
وی با بیان این که همچنین درباره امنیت کشورهای اروپایی و تقویت ناتو صحبت کردیم، اظهار کرد: همه کشورهای عضو باید 2 درصد یا بیشتر از تولید ناخالص ملی را به مسایل نظامی و دفاعی اختصاص دهند و این بسیار مهم است که هم پیمانان ناتو، سهم مالی خود را افزایش دهند و همه سهم خود را بپردازند.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: الان مبالغ زیادتری در 16 ماه گذشته برای ناتو جمع شده است و من افتخار می کنم که موثر بوده ام. در این دوره جنایات بین المللی، قاچاق کنترل قوی بر امور مهاجرت و مرزها داشته باشیم.
ترامپ با بیان این که برای ما و هم پیمانان ما بسیار مهم است که تولید قوی، پویا و زنده داشته باشیم، ادامه داد: این همان کاری است که الان انجام می دهیم، کارخانه های فولاد بیشتری را افزایش می دهیم وبخش آلومینیوم هم عالی عمل می کند، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که پیش از آن نبود.
وی تصریح کرد: به همین دلیل ما باید روابط تجاری متقابل و منصفانه با شرکای اروپایی داشته باشیم. ما پیش از آن کسری تراز بازرگانی 150 میلیارد دلار در سال را داشتیم و در بخش قطعات اتومبیل هم 50 میلیارد دلار کسری تراز بازرگانی وجود داشت.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که به دنبال برداشتن موانع تجارتی منصفانه و متوازن با شرکای اروپایی هستیم، اظهار کرد: ما باید سازمان های بین المللی همچون سازمان تجارت جهانی که با ایالات متحده منصفانه رفتار نکرده است را متحول و از حاکمیت ملی محافظت کنیم.
ترامپ گفت: همکاری نزدیک میان چندین بخش از جمله نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و دانشگاهی برای دفاع از تمدن ما بسیار مهم است. روابط نزدیک مردم آلمان و آمریکا زندگی میلیون ها نفر از شهروندان ما را بهبود می بخشد. 
وی همچنین به تایید سفیر جدید امریکا در آلمان اشاره کرد و اظهار کرد: این روند مدت ها طول کشید و ما منتظر بودیم تا بتواند زودتر تاییدیه خود را از سنا بگیرد، خیلی افراد دیگر هم منتظر تایید هستند اما دموکرات ها با ما بسیار غیرمنصفانه عمل می کنند؛ باید سریعتر حرکت کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید