آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

کدخبر: ۲۱۳۰۷۶
آمریکا با ادعای اینکه هند نرخ حمایتی خود از غلات را به درستی اعلام نمی کند، از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
 آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پایگاه خبری 'استریتز تایمز' هند ، نماینده تجاری و وزارت کشاورزی آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ارائه گزارش صحیح در خصوص قیمت حمایتی از سوی کشور ها بر خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی است در حالیکه بر اساس یافته های آمریکا، هند قیمت حمایتی خود برای غلات به خصوص برنج و گندم را در بازار های این کشور به صورت قابل توجهی کمتر از مقدار واقعی آن اعلام کرده است.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، تمام اعضای این سازمان موظف هستند که سالانه نوع کالاهای صادراتی و وارداتی از سوی شرکت های دولتی را اعلام کنند.

نمایندگان آمریکا تاکید کردند : هند یک بازار بسیار بزرگ است که آمریکا نیز خواهان سهم بیشتری برای کالاهای خود در آن است بنابراین از این کشور می خواهد در عملکرد خود شفاف باشد.

این درحالی است که ماه گذشته مقامات هندی اعلام کردند دهلی نو به دنبال شکایت از آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل افزایش تعرفه گمرکی برای واردات آلومینیوم و فولاد است.

پیش از آن آمریکا از کمک های یارانه ای هند به صادرات این کشور انتقاد کرده بود.

لایتزیر نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت: چندین برنامه یارانه ای هند به صادر کنندگان این کشور سود می رسانند که این امر به آنها اجازه می دهد تا کالای خود را با قیمتی ارزانتر به فروش برسانند. انجام چنین برنامه هایی به قیمت صدمه به کارگران و صادرکنندگان آمریکایی تمام می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کشورهایی مانند هند و چین را به وضع تعرفه های مالیاتی متقابل تهدید کرده و اعلام کرده است که این کشور ها باید تعرفه های مالیاتی مشابه با آمریکا تصویب کنند.

ترامپ پس از وضع مالیات 25 و 10 درصدی به ترتیب برای واردات فولاد و آلومینیوم از تمام کشور ها به جز مکزیک و کانادا گفت: ما قصد داریم طرح مالیات متقابل را به اجرا بگذاریم تا اگر چین و هند مالیات هایی 25 درصدی و یا 50 درصدی برای واردات کالای ما در نظر بگیرند، آمریکا نیز دارای حق متقابل مشابه باشد.

آمریکا پیش از این نیز در نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در آرژانتین با انتظارات هند در مورد بهبود برنامه یارانه های غذایی مخالفت کرده بود.

در این نشست هند آمریکا را متهم به نقض تعهدات خود کرد. هند و آمریکا همچنین در مورد وضعیت ' کشور در حال توسعه' هند در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر مشاجره کردند.

هند سعی کرده است تا در سازمان تجارت جهانی به یک تصمیم جامع در خصوص انبار کردن عمومی غلات غذایی برسد. هند می خواهد بدون اینکه از سوی این سازمان مورد چالش قرار بگیرد اقدام به خرید، ذخیره و همچنین فروش مواد غذایی بکند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اساس سیاست 'اول آمریکای خود' ، از بسیاری از طرح های سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید