روحانی: سیاست ایران در منطقه تلاش برای حفظ امنیت، ثبات و مبارزه با تروریسم است

کدخبر: ۲۱۳۵۷۰
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه این عهدشکنی آمریکایی‌ها، نشان می‌دهد که آنها به تعهدات خود پایبند نبوده و نمی‌توان به آنان اعتماد کرد، گفت: سیاست ایران در منطقه بر مبنای تلاش برای حفظ امنیت، ثبات و مبارزه با تروریسم است و امروز خوشحالیم که توانسته‌ایم به دولت و ملت عراق، کمک کرده و داعش را از پای در آوریم و مردم این کشور در امنیت و آرامش پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ رئیس‌جمهور در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و سریلانکا روابط دو کشور را مثبت و دوستانه ارزیابی کرد افزود: تروریسم معضلی بزرگ برای منطقه و جهان بوده و همه باید برای مبارزه با تروریست‌ها دست به دست هم بدهیم.

روحانی با تأکید بر ضرورت کمک به ملت‌هایی که از حقوق‌شان محروم شده‌اند، بیان کرد: بسیار جای تأسف است که مردم فلسطین، 70 سال ظلم و جنایت را تحمل کردند و رژیم اشغالگر صهیونیستی، همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همکاری ایران و سریلانکا در سازمان‌های بین‌المللی با توجه به دیدگاه‌های مشترکی که در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهانی دارند، بسیار مفید است،گفت: مبارزه با مواد مخدر از وظایف همه کشورهای منطقه به‌شمار می‌رود و باید به همکاری‌های خود در این راستا ادامه دهیم.

روحانی افزود: مطمئناً این سفر گام مهم و تأثیرگذاری در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های ایران و سریلانکا بوده و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد گسترش همه جانبه مناسبات در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و سیاسی دو کشور باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دستیابی به توافق برجام در مذاکرات هسته‌ای به جهان نشان داد که ایران کشوری خواهان صلح است، افزود: امروز می‌بینیم که 5 کشور اروپایی و جامعه جهانی بر اجرای این توافق تأکید داشته و نسبت به ادامه و حفاظت از آن اصرار دارند.

روحانی خارج شدن یک طرفه آمریکا از برجام را اقدامی خلاف اخلاق، عرف و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: تعهدات دولت‌ها در نظام بین‌الملل ادامه‌دار بوده و هیچ دولتی نمی‌تواند تعهدات دولت قبل را که براساس مقررات سازمان ملل تأیید شده، برهم بزند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید