ظریف از پکن راهی مسکو شد

کدخبر: ۲۱۳۶۳۷
اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف پس از رایزنی و تبادل‌نظر با مقامات چین، ساعتی پیش پکن را به مقصد مسکو ترک کرد.
ظریف از پکن راهی مسکو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  وزیر خارجه ایران که دستور حسن روحانی رئیس جمهوری، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف‌های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از شنبه شب سفر فشرده‌ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز کرد و در ایستگاه اول امروز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفتوگو کرد.

ظریف در بدو ورود به چین در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که رییس جمهوری اعلام کردند برای همه گزینه ها آماده هستیم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع ملت ایران تضمین شود.

او درباره اهمیت سفر خود به چین افزود: روابط ایران با این کشورها همیشه خوب و مثبت بوده است و بعد از خروج آمریکا از برجام هم، اهمیت آن بیشتر می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به چین در فرودگاه پکن مورد استقبال «دنگ لی» مدیرکل آسیای غربی و شمال آفریقا وزارت خارجه چین قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بر حفظ برجام و حراست از آن تاکید کردند.

ظریف در این دیدار گفت: روابط چین و ایران همیشه خوب و مثبت بوده است و بعد از برجام از حساسیت بالایی برخوردار شده است.

محمد جواد ظریف در ادامه سفر به چین، با 'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار با 'وانگ یی' همتای چینی خود در مورد برجام و همچنین راه های توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو جانبه رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه پس از پکن برای رایزنی با مقامات روسی راهی مسکو می‌شود و روز سه‌شنبه با حضور در بروکسل در نشستی با حضور وزرای خارجه E3 (فرانسه، آلمان و انگلستان) و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت می‌کند.

وزیران امور خارجه ژاپن و نروژ نیز در تماس تلفنی جداگانه با ظریف بر تداوم برجام تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید