آیفون X پرفروش ترین گوشی هوشمند

کدخبر: ۲۱۴۴۶۷
بر اساس جدیدترین گزارشی که منتشر شده است، گوشی آیفون X اپل توانسته تبدیل به پرفروش ترین گوشی هوشمند در سه ماهه اولیه 2018 شود.
آیفون X پرفروش ترین گوشی هوشمند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، بنابر جدیدترین گزارشی که توسط Strategy Analytics منتشر شده، در سه ماهه اولیه 2018 نزدیک به 345 میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رسیده است. در این بازه زمانی آیفون X اپل توانسته لقب پرفروش ترین گوشی هوشمند را تصاحب کند.

فروش بالای آیفون ایکس با توجه به قیمت بالای آن یک موفقیت برای اپل محسوب می شود. این دستگاه در نسخه پایه به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و با قیمت 999 دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد. بر اساس این گزارش جدید، اپل موفق شده در سه ماهه اولیه 2018 نزدیک به 16 میلیون آیفون ایکس به فروش برساند.

آیفون X اپل تنها گوشی پرفروش این برند در سه ماهه اولیه 2018 نیست و در لیست محصولات پرفروش شاهد نمایندگان دیگری از سوی این کمپانی کوپرتینویی نیز هستیم. در حقیقت تمامی 4 گوشی پرفروش در این بازه زمانی متعلق به محصولات تولیدی شرکت اپل است.

در حالی که جایگاه اول در اختیار آیفون ایکس قرار گرفته است، در مقام های بعدی به ترتیب شاهد قرارگیری آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 7 هستیم. آیفون X در سه ماهه اولیه 2018 سهمی برابر با 4.6 درصد را به نام خود ثبت کرده است. آیفون 7 در بازه زمانی مشابه در سال گذشته سهمی برابر با 6.1 درصدداشته است.

بر اساس اعلام تحلیلگر ارشد Strategy Analytics، انتظار می رود آیفون X اپل در سه ماهه دوم 2018 نیز بتواند در مقام نخست لیست پرفروش ترین گوشی های هوشمند بازار قرار گیرد. اپل تا به امروز نزدیک به50 میلیون آیفون ایکس در سراسر جهان به فروش رسانده است.

آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل

در سه ماهه اولیه 2018 دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب فروشی برابر با 12.5 میلیون و 8.3 میلیون دستگاه را تجربه کردند. آیفون 7 که در مقام چهارم قرار گرفته فروشی برابر با 5.6 میلیون دستگاه داشته است؛ این آمار نشان دهنده محبوبیت بالای گوشی های تولیدی اپل در بازارهای جهانی است.

گوشی آیفون

کمپانی شیائومی موفق شده در مقام پنجم لیست پرفروش ترین گوشی های هوشمند در سه ماهه اولیه 2018 قرار بگیرد. بر اساس اعلام Strategy Analytics گوشی شیائومی ردمی 5A پرفروش ترین گوشی اندرویدی در این بازه زمانی بوده است. شیائومی موفق به فروش 5.4 میلیون واحد ردمی 5A شده است.

در مقام ششم این لیست جدیدترین پرچمدار سامسونگ، گلکسی S9 پلاس قرار دارد (گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شدند). این پرچمدار در سه ماهه اولیه 2018 موفق به فروش 5.3 میلیون واحد شده که سهمی برابر با 1.5 درصد را برای آن به ارمغان آورده است.

دوربین گلکسی اس 9 پلاس

در گذشته نه چندان دور گزارشی از سوی IDC منتشر شده بود که بر اساس آن سهم آیفون های تولیدی اپل در سه ماهه اولیه 2018 رشدی 3 درصدی را تجربه کرده بود. لازم به ذکر است؛ بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اولیه 2018 رشد منفی 2.9 درصدی داشته است.

در نهایت شرکت Strategy Analytics اعلام کرده که بازار اسمارت فون ها نسبت به سال گذشته سقوط2.4 درصدی را تجربه می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید