سود هنگفت شرکت اپل

کدخبر: ۲۱۴۶۹۰
سود اپل در سه ماهه اولیه 2018 نزدیک به 43 درصد از سود کلی آمازون از زمان تاسیس تا به امروز بیشتر بوده است. اپل در این بازه زمانی سود 13.8 میلیارد دلاری را به نام خود ثبت کرد.
سود  هنگفت شرکت اپل

ارزش شرکت اپل به 943.4 میلیارد دلار رسیده است. اپل با افزایش 6 درصدی ارزش خود می تواند تبدیل به اولین شرکت 1 تریلیارد دلاری در جهان شود. در حالی که در گذشته تحلیلگران آمازون را به عنوان اولین شرکت 1 تریلیارد دلاری معرفی کرده بودند، به نظر می رسد اپل این لقب را تصاحب کند.

اپل در تاریخ 1 مه گزارش مالی خود را منتشر کرد. تیم کوک پس از انتشار گزارش مالی این شرکت خیال سهام داران را در رابطه با میزان تقاضا برای آیفون X راحت کرد. بر اساس اعلام کوک گوشی آیفون X از زمان عرضه در ماه نوامبر تا به امروز بیشترین فروش را در میان آیفون های موجود در بازار کسب کرده است.

وارن بافت در سه ماهه اولیه سال جاری میلادی 75 میلیون سهم را به سهام خود از شرکت اپل افرود. در گذشته بافت صاحب 165.3 میلیون سهم از این کمپانی بود. وارن بافت در زمینه تکنولوژی سرمایه گذاری زیادی نمی کند با این حال سود بالای اپل باعث شده که این فرد تعداد بیشتری سهم را مورد خریداری قرار دهد.

بر اساس گفته بافت شرکت اپل پرسودترین شرکت در آمریکا محسوب می شود که نسبت به دومین شرکت در این زمینه، دو برابر سود بیشتری تولید می کند. اگرچه وارن در گذشته اعلام کرده بود که آمازون به موفقیت بالایی دست پیدا نمی کند، این شرکت موفق شده سود مناسبی را کسب کند.

سود اپل در سه ماهه اول سال 2018 به 13.8 میلیارد دلار رسید. این میزان سود 43 درصد از سود کلی آمازون از زمان تاسیس تا به امروز (9.6 میلیارد دلار) بیشتر است. سهام آمازون در سال 1995 به صورت عمومی عرضه شد با این حال تا سال 2003 به سوددهی نرسید. آمازون در سه ماهه چهارم 2003 برای اولین بار موفق به کسب سود شد.

در سال 1995 وارن بافت سهام آمازون را بی ارزش اعلام کرد و به توصیه تحلیلگران بازار بورس توجهی نشان نداد. تحلیلگران در زمان عرضه اولیه سهام آمازون به پتانسیل بالای این شرکت در آینده اشاره کرده بودند.

فروش آیفون های اپل در گذشته سهم بالایی از سود این شرکت را تشکیل می دادند. با این حال تحلیلگران معتقدند در آینده نزدیک این روند تغییر خواهد کرد. فروش آیفون در سه ماهه اول 2018 در مقایسه با سه ماهه چهارم 2017 نزدیک به 3.1 درصد رشد داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید