چرا دسته‌گل پوتین به مرکل حاشیه‌ساز شد +تصاویر

کدخبر: ۲۱۵۵۰۴
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان که چند روز پیش به روسیه سفر کرده بود، در بدو ورود دسته‌گلی را از ولادیمیر پوتین دریافت کرد که این موضوع واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، راشاتودی در گزارشی نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که چند روز پیش به سوچی سفر کرده بود با یک دسته گل استقبال کرد. گزارش روزنامه آلمانی «بیلد» که این اقدام پوتین را یک توهین سیاسی خوانده بود واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این روزنامه که  از حامیان مرکل نیست دیدار او با پوتین را با دیدی منتقدانه پوشش داد و نوشت پوتین با دادن یک دسته گل به مرکل قدرت سیاسی او را دست کم گرفته و با او در جایگاه یک «زن» برخورد کرده است.

گزارش بیلد واکنش غافلگیرکننده رسانه‌های روسی را در پی داشت به طوریکه اغلب رسانه‌ها به ذکر دیدگاه‌های کارشناسان پرداختند و گفتند مرکل و پوتین در سوچی با یکدیگر هم رتبه بوده اند. یکی از زنان عضو پارلمان روسیه گفت: «دادن گل به دیگران یک سنت فوق العاده است».

یک مقام بازنشسته روس نیز گفت: اگر کسی از رفتار روسیه با مهمانان خارجی ناراضی است می‌تواند به انتخاب خودش برای آن‌ها هدیه بخرد. اگر گل دادن یک توهین به حساب می‌آید، «پوتین یک توهین کننده سریالی است و او در سال‌های متمادی افراد زیادی را با بمب‌های مردسالارانه هدف قرار داده است!»

این رفتار پوتین با مرکل جدید نیست. تصویر زیر مربوط به سال ۲۰۰۸ است.

دسته گل پوتین به مرکل

پوتین سال گذشته از «کولیندا گرابار-کیتاروویچ» رئیس جمهور کرواسی در سوچی نیز با اهدای گل استقبال کرد.

8049151_441

البته پوتین از سال‌ها پیش اهدای گل به افراد را آغاز کرده است. او در سال ۲۰۰۱ با رز‌های سفید از «بئاتریکس» ملکه هلند استقبال کرد.

8049149_814

در تصویر زیر پوتین دسته گلی را به همسر «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس می‌دهد.

8049148_959

پویتن حتی به همسر «جرج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا هم گل هدیه داده است.

8049152_137

پوتین در ملاقات با «اورسولا پلاسنیک» وزیر خارجه اتریش در وین نیز به او گل هدیه داد.

8049178_472

این فقط زن‌ها نبوده اند که از پوتین گل دریافت کرده اند. حتی رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه نیز در روز تولدش از پوتین گل گرفته است.

8049150_418

زمانیکه پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد «بوریس یلتسین» همتای پیشین او با دسته گلی از رز و نیلوفر از او استقبال کرد. پس پوتین را سرزنش نکنید، چون احتمالاً استقبال یلتسین از او تاثیری همیشگی بر او داشته است. در زیر تصویر مربوط به استقبال یلتسین از پوتین را مشاهده می‌کنید.

8049153_994

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید