نبیه بری با 100 رای رئیس مجلس لبنان می‌شود

کدخبر: ۲۱۵۶۷۳
اقتصادنیوز: البناء لبنان پیش‌بینی کرد در جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان لبنان، نبیه بری با 100 رأی، بار دیگر به عنوان رئیس این نهاد انتخاب خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ دوره پارلمان لبنان لبنان رسما از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و قرار است رأس ساعت 12 اولین جلسه آن برای انتخاب رئیس پارلمان و معاونانش برگزار شود.

روزنامه «البناء» در گزارشی در همین رابطه نوشت: با استناد به مواضع ائتلاف‌ها، نبیه بری 81 رأی از ائتلاف‌های المستقبل، اللقاء الدیموقراطی (دیدار دموکراتیک)، مستقل‌ها به علاوه تیم 8 مارس و بدون ائتلاف‌های القوات‌اللبنانیه، الکتائب و لبنان‌القوی به دست خواهد آورد و اگر تعدادی از نمایندگان ائتلاف «لبنان القوی» را اضافه کنیم ، این آرا به 88 خواهد رسید.

البناء در ادامه اعلام کرد: اما اطلاعاتی که ما داریم حاکی از آن است که ائتلاف «لبنان‌القوی» 22 رأی به نبیه بری خواهد داد و این بدان معناست که وی با 103 رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

این روزنامه درباره انتخاب معاون رئیس پارلمان نیز پیش‌بینی کرده است «ایلی الفرزلی» با 80 رأی بر «انیس نصار» با 40 رأی پیروز خواهد شد.

 ریاست جلسه امروز پارلمان را «میشل المر» (86 ساله) مسن‌ترین نماینده بر عهده خواهد داشت. دو نماینده از کم سن‌ترین نمایندگان یعنی «سامی فتفت» (29 ساله) و «طونی فرنجیه» (31 ساله) به عنوان معاونان میشل المر در جلسه فردا خواهند بود.

المر پس از سخنرانی ابتدایی ، به انتخاب رئیس پارلمان می‌خواند و صندوق رأی میان نمایندگان پارلمان می‌چرخد. شخص کاندید برای ریاست پارلمان در دور اول باید اکثریت مطلق یعنی «یک‌چهارم» آرا را از آن خود کند و اگر این موضوع محقق نشد در دور دوم رأی‌گیری نیز باید همین میزان رأی را کسب کند اما اگر رأی‌گیری وارد دور سوم شد، شخص مذکور باید در این دور، اکثریت نسبی یعنی «نیم به علاوه یک» را از آن خود کند؛ اما اگر در هیچ کدام از این 3 دور آرای مورد نظر به دست نیامد مسن‌ترین نماینده به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

پس از اعلان نام برنده به عنوان رئیس پارلمان، این شخص خواهان برگزاری جلسه‌ای برای انتخاب معاون رئیس پارلمان، دو دبیر و سه کمیته خواهد شد. از آنجایی که «نبیه بری» رقیبی جدی ندارد پیش‌بینی می‌شود وی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شود.

 مهلت دوره فعلی پارلمان در 3 روز پیش (20 می) به پایان رسید. دوره فعلی از سال 2009 تا کنون 3 بار تمدید شده بود تا اینکه بالاخره 16 اردیبهشت انتخابات لبنان بر اساس نظام تناسبی برگزار شد و تکلیف 128 کرسی پارلمان جدید مشخص شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید