العبادی: برای تشکیل دولت تکنوکرات با مقتدا صدر همسو هستیم

کدخبر: ۲۱۵۶۹۳
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که با رهبر جریان «صدر» دیدگاه‌های نزدیکی برای تشکیل دولتی قوی و تکنوکرات دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، السومریه‌نیوز نوشت، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه‌شب طی نشست خبری هفتگی خود، برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در این کشور را رد کرد و از کمیساریای عالی انتخابات خواست در مورد نتایج انتخابات با شفافیت عمل کند و تمامی اطلاعات مربوط به حوزه‌های انتخاباتی را در اختیار ائتلاف‌های سیاسی قرار دهد.

العبادی که ریاست فهرست «النصر» را بر عهده دارد، از ائتلاف‌های پارلمانی خواست به جدول زمانی تعیین‌شده برای تشکیل دولت که طبق قانون اساسی است، پایبند باشند.

وی افزود با «مقتدی صدر» رئیس جریان «صدر» و رئیس ائتلاف «سائرون» برای تشکیل دولتی قوی و تکنوکرات دیدگاه‌های نزدیکی دارد.

این در حالی‌ست که مقتدی صدر که فهرستِ به ریاست آن حائز بیشترین کرسی‌های پارلمانی شده، روز گذشته نیز با هیاتی از «حزب دموکرات کردستان» دیدار کرد. طرفین در این نشست، بر وحدت مواضع کُردها در قبال حوادث و تحولات تأکید کردند.

رهبر جریان صدر همچنین روز گذشته در ادامه رایزنی‌ها برای تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان، با «اسامه النجیفی» رئیس ائتلاف «القرار» دیدار کرد.

صدر در دیدار با النجیفی، اظهار داشت، در آینده باید راهی ملی و به‌دور از تنگ‌نظری در پیش بگیریم و خواسته‌های شهروندان در برخورداری از زندگی در سایه صلح و امنیت را محقق کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید