رقابت 10 مربی فوتبال ایران برای نیمکت های خالی فصل آینده

کدخبر: ۲۱۶۰۰۵
نیمکت تیم های لیگ برتر فوتبال ایران برای سال آینده پتانسیل جابجایی های زیادی دارد و در این میان چند مربی وطنی مترصد ایجاد شرایط برای حضور بر روی این نیمکت ها هستند.
رقابت 10 مربی فوتبال ایران برای نیمکت های خالی فصل آینده

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  سایت نود، در فاصله نزدیک به شصت روز مانده به آغاز فصل جدید لیگ برتر، هنوز نیمی از تیم‌ها سرمربی‌شان را مشخص نکردند. مربیانی که قابل پیش‌بینی‌اند ولی هنوز مشخص نیست در این مسابقه جابجایی نیمکت‌ها، کدام صندلی به کدام‌شان می‌رسند. قطعا چند تیم به سراغ مربیان خارجی می‌روند. ولی در بین ایرانی‌ها هم چند گزینه هست که در این سال‌ها از چرخه کنار نرفتند و معمولا یکی از نیمکت‌ها را برای خود کردند.  

۱۰. پرویز مظلومی: اینکه به یک مربی بعد از نیمکت استقلال، تیم نرسد خیلی عجیب است. ولی برای مظلومی این اتفاق افتاد و دو فصل اخیر مدیر هیچ باشگاهی به او اعتماد نکرد. البته در تاریخ ۱۳ بهمن ۹۵ برای یک ساعت هدایت پدیده به مظلومی سپرده شد. ولی بعد از عکس یادگاری با پیراهن پدیده، این جابجایی تکذیب شد و بعد از آن هم پدیده تا مدتی همه مسابقاتش را برد تا بحث حضور مظلومی به طور کامل فراموش شود. حالا پرویز مظلومی امیدوار است که در این فصل نظر تیمی در لیگ برتر را جلب کند.

۹. فرهاد کاظمی: سرمربی موفق‌ سال‌های دور لیگ برتر که سابقه قهرمانی با سپاهان را هم در سطح اول فوتبال دارد، در سال گذشته به لیگ دو رفت. کاظمی با استقلال جنوب طعم صعود به لیگ یک را چشید. ولی بعید به نظر می‌رسد که لیگ یک، جایگاه مورد نظر فرهاد کاظمی باشد و احتمالا بعد از این موفقیت نه چندان بزرگ، نیم‌نگاهی هم به نیمکت‌ تیم‌های لیگ برتری دارد.

۸. علی کریمی: اسطوره قرمزها در اولین فصل مربیگری‌اش موفق شد سهمیه تنها نماینده فوتبال شمال در لیگ برتر را حفظ کند. اتفاقی بزرگ و ارزشمند که اعتمادها را نسبت به کریمی بیشتر هم می‌کند. ضمن اینکه کار کردن در کنار علی کریمی به واسطه محبوبیت زیادی که در بین اهالی فوتبال دارد، برای مدیران باشگاه‌ها هم جذاب است و به افزایش میانگین تماشاگران تیم‌ها هم کمک می‌کند.

۷. رضا مهاجری: فوتبال روان و تاکتیکی که پدیده در دو فصل اخیر ارائه می‌داد، مدیون رضا مهاجری است. سرمربی‌ که با سیاه‌جامگان به لیگ برتر صعود کرد و شایستگی‌هایش را هم در دیگر تیم مشهدی یعنی پدیده برای دو فصل اثبات کرد.

۶. فیروز کریمی: در ده بازی اولی که کریمی فصل قبل روی نیمکت گسترش نشست، این تیم ۱۹ امتیاز کسب کرد. در حالی که در هشت بازی قبل از او میانگین یک امتیاز را هم کسب نکرده بودند. اتفاقی که باعث شد کریمی دوباره وارد چرخه مربیان لیگ برتری شود و در این فصل هم احتمالا نام فیروز کریمی روی یکی از نیمکت‌های لیگ برتری خواهد بود.

۵. فراز کمالوند: سرمربی فصل قبل نفت آبادان با این تیم جزو نیمه بالای جدول قرار گرفت و نتایج مطلوبی کسب کرد. اتفاقی که احتمالا باعث شود برای چهارمین فصل متوالی یکی از نیمکت‌های لیگ برتری به او برسد.

۴. عبدالله ویسی: قهرمانی با استقلال‌خوزستان کافی بود که فعلا گواردیولای وطنی جایگاه خودش را تضمین کند و حتی با وجود نتایح بد در دو فصل اخیر باز هم در چرخه مربیان حاضر در لیگ برتر باقی بماند. ولی بعد از جدایی از استقلال‌خوزستان هنوز با تیمی به توافق نرسیده است.

۳. حسین فرکی: دو قهرمانی متوالی هم نتوانست جایگاه فرکی را تضمین کند. فرکی بعد از جداییِ سایپا هنوز نتوانست تیمی دست و پا کند. بعد از یک فصل دوری از لیگ، فرکی امیدوار است که دوباره اعتماد مدیران را جلب کند.

۲. علیرضا منصوریان: از پرحاشیه‌ترین سرمربی دو فصل اخیر لیگ برتر بعد از اینکه از استقلال کنار رفت، دیگر خبری نشد. ولی منصوریان قبل از استقلال به قدری خودش را روی زبان‌ها انداخته بود و نتایج درخشانی کسب کرد که با ناکامی در استقلال هم خللی در ادامه روند مربیگری‌اش پیش نیاید.

۱. یحیی گل‌محمدی: سرمربیگری در پرسپولیس، ذوب‌آهن، تراکتوسازی رزومه کمی نیست که در کارنامه گل‌محمدی دیده می‌شود. یحیی به واسطه همین رزومه هم شده می‌تواند در لیگ هجدهم حاضر باشد. هر چند که فلسفه فوتبال با مالکیت و تعداد پاس بالا هم جذابیت‌ زیادی برای تماشاگران دارد و گل‌محمدی از محبوب‌ترین مربیان بیرون گود لیگ برتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید