بازجویی دوباره از نتانیاهو به اتهام قبول رشوه و تبانی سیاسی

کدخبر: ۲۱۶۵۳۴
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل قرار است در پی پرونده‌هایی درباره قبول رشوه و تبانی‌های سیاسی مورد بازجویی پلیس قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، عاروتص شوا نوشت، انتظار می‌رود «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۲ ژوئن از سوی پلیس مورد بازجویی قرار بگیرد.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو قرار است سه یا چهار بار دیگر نیز به خاطر پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ از سوی پلیس مورد بازجویی قرار بگیرد.

پرونده ۱۰۰۰ مربوط به خبرهایی است مبنی بر این‌که نتانیاهو در عوض کمک‌های سیاسی، از یک میلیاردر و تاجر اتریشی هدایایی دریافت کرده است. پرونده ۲۰۰۰ حول اتهاماتی می‌گردد که بر اساس آن‌ها نتانیاهو تلاش کرد با «آرنون موزس» رئیس روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به توافقی برسد که بر اساس آن، این روزنامه خبرهای مثبتی راجع به نتانیاهو و سیاست‌هایش منتشر کند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عوض جلوی فعالیت «اسرائیل هایوم»، روزنامه رقیب را بگیرد.

پرونده ۴۰۰۰ بر کمک نتانیاهو به «شائول الوویچ» سهام‌دار شرکت مخابراتی «بزق» متمرکز است. بر این اساس، نخست‌وزیر اسرائیل در سود مبادله‌ای به این سهام‌دار کمک می‌کرد و در عوض الوویچ خبرهایی همسو با نتانیاهو و همسرش در پایگاه اینترتی «والا» منتشر می‌کرد.

بنا بر گزارش روز جمعه، «نیر هفتز» شاهد دولتی و مشاور پیشین نتانیاهو، به پلیس گفت که در سفر به منهتن، «سارا نتانیاهو»، همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، کارت‌های اعتباری گرفته و با آن‌ها برای خودش خرید کرده است. 

در پرونده ۴۰۰۰، هفتز اطلاعاتی را به پلیس داده که بر اساس آن نتانیاهو و الوویچ کاملا از این‌که بده‌بستانی غیرقانونی با یکدیگر دارند، آگاه بودند. هفتز به پلیس گفت که در مقام مشاور نتانیاهو روزی شش تا هفت بار با الوویچ صحبت می‌کرده است. 

در بیانیه‌ای که توسط نخست‌وزیری اسرائیل در این‌باره منتشر شد، آمده است: «این اتهام‌ها در رابطه با رابطه نتانیاهو و الوویچ سراسر دروغ هستند. این مدعای دروغین و بدخواهانه که نخست‌وزیر و همسرش از کارت‌های اعتباری دوستان‌شان استفاده کرده‌اند، نیز دروغ است. چنین اتفاقی هرگز نیفتاده است.» 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید