عضو کمیسیون انرژی:

ترامپ نمی داند قطعنامه شورای امنیت به چه معناست

کدخبر: ۲۱۶۵۹۵
اقتصادنیوز؛ عبدالحمید خدری با بیان اینکه رییس جمهوری تازه کار آمریکا عرف بین المللی را نمی شناسد و معنای تعهدات چند جانبه را درک نمی کند، گفت: ترامپ نمی داند قطعنامه شورای امنیت به چه معناست.
ترامپ نمی داند قطعنامه شورای امنیت به چه معناست

به گزارش اقتصادنیوز؛ عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آمریکا تا آینده ای دور ، مذاکره و راه حل دپیلماسی را بی اعتبار کرد و نشان داد حتی به مفاد قرارداد تفاهمی که خود نیز یک طرف آن بود، پایبند نیست.

در نطق میان دستور جلسه علنی امروز - یکشنبه – مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر سر پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه یک آزمون بزرگ است، گفت: دشمنان دیرینه این ملت دندان تیز کرده و به کمین نشسته‌اند.

وی شرط عبور از این مرحله را اتحاد دانست و افزود: این اتحاد باید اتحاد راستین همه ارکان کشور در بین احزاب، گروه ها و سلائق مختلف باشد.

خدری تاکید کرد: باید نصایح مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم و اگر توان حل بحران های موجود را نداریم بحران جدیدی نسازیم.

خدری با بیان اینکه پاسخ سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر برای بشریت مهم است، خاطرنشان کرد: چه کسی بزرگ ترین زرادخانه هسته ای دنیا را دارد و چه کسی اولین بمب اتم را بر سر مردم بیگناه ژاپن فرود آورد.

وی افزود: چه کسی هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد و سکوهای نفتی ایران را مورد هدف مستقیم قرار داد؛ پدیدآورنده گروهک های تکفیری داعشی چه کسانی هستند و عدم پایبندی و عهدشکنی در رابطه با قراردادهای بین المللی چه کسانی هستند

عضو کمیسون انرژی مجلس خطاب به سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر تاکید کرد: ادعای شما در دفاع حقوق بشر ادعایی واهی و باطل است.

خدری به دولتمردان توصیه کرد در برابر زیاده خواهی های آمریکا مقتدارانه بایستند و گفت: این مهم، نیازمند بکارگیری عقل سیاسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم بزرگ ایران شرایط بی ثباتی بازار، افت ارزش پول ملی و تلاطم در بازار ارز و طلا، رکود اقتصادی، کمبود سرمایه گذاری و وضعیت نابسمان اقتصادی را تحمل می کنند، خاطرنشان کرد: اما این که سرمایه های این ممکت توسط برخی به ظاهر دولتمرد به چپاول برود و فساد و تبعیض نهادینه شود، تحمل نخواهند کرد و ما خواستار برخورد قاطع نه در شعار و بلکه در عمل با مفسدان اقتصادی هستیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار رفع این مسائل توسط مسئولین شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید