هشدار هواشناسی به کشاورزان درباره سامانه بارشی جدید

کدخبر: ۲۱۷۰۴۶
سازمان هواشناسی در پی استمرار بارش باران تا پایان هفته در برخی مناطق کشور، هشدارهای لازم را به کشاورزان داد.

هشدارهای هواشناسی کشاورزی در پی بارش باران مسعود حقیقت رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین توصیه‌های فنی هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد: با توجه به آنکه بارش‌های بهاره فراتر از حد نرمال بود؛ بنابراین بخشی از نیاز آبی گیاهان و کشاورزان مناطق دیم تأمین شد.

وی از ادامه بارش باران در شمال غرب و استان های مرکز کشور خبر داد و گفت: با وجود احتمال رگبار باران در مناطق البرز و زاگرس تا پایان هفته به پرورش دهندگان هشدار می‌دهیم که از ورود آب گل آلود روخانه‌ها به استخرهای پرورش ماهی جلوگیری کنند چرا که استخرهای پرورش ماهیان سردآبی همچون قزل آلا  عمدتا از آب رودخانه ها تغذیه می کنند که در صورت نبود توجه کافی و ورود آب گل آلود به استخرها، بچه ماهی ها از بین می روند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به آنکه عشایر در حال کوچ در دامنه ها هستند، از هفته های گذشته هشدار داده ایم که در طول زمان بارش از رفتن به سمت رودخانه ها و ارتفاعات اجتناب کنند.

رئیس اداره هواشناسی با بیان اینکه از هفته‌های گذشته توصیه‌های لازم به شالیکاران استان های شمالی کشور داشتیم، گفت: با وجود حساسیت زمان انتقال نشا برای شلتوک و شالی و استمرار بارش های رگباری تا پایان هفته به شالیکاران توصیه می کنیم که همواره مراقب پوشش خزانه‌های خود باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید