مخالفان اسرائیل در لندن تظاهرات کردند؛

اهتزار پرچم فلسطین در لندن

کدخبر: ۲۱۸۲۹۸
اقتصادنیوز؛ تظاهرات ضد اسرائیلی که از مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس آغاز و تا روبروی پارلمان انگلیس ادامه داشت، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مخالفت با فروش اسلحه به این رژیم اشغال گر سر می‌دادند.
اهتزار پرچم فلسطین در لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ صدها تن از مسلمانان، فعالان گروه‌های مدنی و حقوق بشری در انگلیس عصر سه‌شنبه هم‌زمان با پنجاه و یکمین سالروز آواره شدن فلسطینیان از میهن‌ خود که به 'روز نکسه' موسوم است در لندن تظاهرات کردند.

«مرگ بر اسرائیل، درود بر فلسطین»، «اشغالگری را پایان دهید»، «از رود تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد» و «غزه گریه نکن نمی‌گذاریم نابودت کنند» از دیگر شعارهایی بود که در این حرکت اعتراضی سر داده شد.

آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون «اسراییل نژادپرست است»، «فلسطین را آزاد کنید»، «حمایت تسلیحاتی از اسرائیل را متوقف کنید» و «عدالت را برقرار و از فلسطین حمایت کنید» نوشته‌شده بود.

در این حرکت اعتراضی شماری از رهبران تشکل‌های صنفی، فعالان ضد جنگ و یهودی سخنرانی و با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند.

این تظاهرات که به‌عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت برگزار شد از سوی شماری از نهادهای حقوق بشری و طرفدار فلسطین همچون «ائتلاف توقف جنگ»، «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی» و «مجمع فلسطینیان انگلیس» سازماندهی شد.

کریس ناینهام عضو ارشد ائتلاف توقف جنگ در گفت‌وگو با ایرنا گفت: اینجا جمع شدیم تا بار دیگر خشم خود را نسبت به رفتار دولت اسرائیل به نمایش بگذاریم. طی هفته‌های گذشته این دولت عملاً معترضانی که به‌صورت مسالمت‌آمیز در غزه و در اعتراض به وضعیت خود راهپیمایی کرده‌اند را قتل‌عام کرده است. این افراد هیچ جرمی جز حرکت به‌سوی فنس هایی که سال‌هاست آن‌ها را زندانی کرده مرتکب نشده، اما از سوی تک‌تیراندازان ارتش اسرائیل هدف قرارگرفته‌اند. 

این حرکت اعتراضی در حالی صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است روز پنجشنبه در ادامه مأموریت ضد برجامی خود به لندن سفر کند. هم‌زمان گروه‌های حقوق بشری و مخالف رژیم صهیونیستی درصدد برگزاری تظاهرات اعتراضی مقابل دفتر نخست‌وزیری هستند.

راهپیمایی روز جهانی قدس نیز همانند سال‌های گذشته قرار است یکشنبه آینده 20 خردادماه جاری در لندن برگزار شود. به گفته برگزارکنندگان این راهپیمایی، شرکت‌کنندگان از مقابل سفارت عربستان به سمت میدان ترافلگار لندن تظاهرات خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید