عاملی که مانع اجرای برجام توسط کشورهای دیگر است

کدخبر: ۲۱۸۴۲۱
اقتصادنیوز:یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از واکنش ایران در برابر خروج آمریکا از برجام، گفت: تحریم ایران به وسیله آمریکا اجرای توافق به وسیله دیگر کشورها را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «میخائیل اولیانوو» مدیر بخش منع انتشار سلاح در وزارت خارجه روسیه امروز گفت آمریکا از طریق تحریم ها در اجرای توافق هسته ای به وسیله دیگر کشورها کارشکنی می کند.

اولیانوو تأکید کرد که روسیه از واکنش متعادل و عاقلانه سران جمهوری اسلامی در مقابل اقدامات خرابکارانه آمریکا و تصمیم تهران برای تعهد کامل به برجام استقبال می کند. وی تأکید کرده که واشنگتن نه تنها از برجام خارج شده بلکه به تحریم های خود مانع اجرای این توافق توسط دیگر کشوها می شود.

این مسئول روسی تأکید کرد که ادعاهای آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران پوششی از سوی واشنگتن برای تسویه حساب سیاسی با ایران است و آمریکا با این اقدام خود ثابت کرده که شریک قابل اعتمادی نیست.

وی ضمن تأکید بر اینکه گزارش های آژانس انرژی اتمی از فعالیت های ایران نشان می دهد که این کشور به صورت کامل به تعهدات خود در زمینه توافق هسته ای پایبند بوده است و ایران بیش از هر کشور دیگری به وسیله آژانس مورد بازرسی قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید