دفاع رئیس جمهور چین از تکنولوژی بلاک‌چین !

کدخبر: ۲۱۸۵۳۶
اقتصاد نیوز: تکنولوژی بلاک‌چین در بسیاری از سیستم های کامپیوتری کاربرد سرتاسری پیدا کرده و این سیستم برای کشورهایی که فیلترینگ گسترده دارند مانع ایجاد خواهد کرد. جالب است که رئیس جمهور کشور چین که این کشور اپلیکیشن و سایت های مختلفی را فیلتر کرده نیز به تازگی زنجیره بلوکی(بلاک چین) را یک فناوری پرکاربرد و مورد تأیید عنوان کرده است!
دفاع رئیس جمهور چین از تکنولوژی بلاک‌چین !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،شی جین پینگ رئیس جمهور کشور چین در آخرین سخنرانی خود در آکادمی علم و دانش، به تکنولوژی بلاک‌چین در کنار دیگر فناوری ها اشاره کرد و گفت:«از آنجا که به قرن بیست و یکم وارد شده ایم، خلاقیت و نوآوری در زمینه فناوری با سرعت زیادی پیش می رود. دوران تازه تکنولوژی که به تازگی آغاز شده، باعث پیشرفت های چشمگیری می شود که اخیرا شاهد آنها بوده ایم.»

نسل جدید فناوری ها با وارد شدن هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و تکنولوژی بلاک‌چین اخیرا پا به این عرصه گذاشته و آمده تا زندگی کاربران را با تحولات عظیم و چشمگیری روبرو کند.

از سپتامبر سال گذشته، جلوی خرید و فروش ارزهای مجازی (داخلی و خارجی) در این کشور به صورت کامل گرفته شده و مردم کشور چین حق هیچ گونه تبادل ارز از این طریق را ندارند.

تصمیم مقامات چینی برای جلوگیری از ترویج ارزهای مجازی به نظر تصمیم هوشمندانه ای می آید. بد نیست بدانید که پیش از اعمال تحریم ها و قوانین سفت و سخت مدیران کشور چین، این منطقه بیشترین آمار ماینینگ (معدن کاوری ارز دیجیتالی) را به خود اختصاص داده بود.

در ازای بستن دسترسی افراد به ماینینگ، آنها سعی کردند تا تکنولوژی بلاک‌چین را در کشور خود گسترش دهند. به این ترتیب مسئولان این منطقه شاهد افزایش استارتاپ های مختلف در این زمینه بودند و در سال 2017 به تنهایی، حدود 100 استارتاپ در شاخه تکنولوژی Blockchain به فعالیت پرداختند. بد نیست بدانید که در حال حاضر، بیش از نیمی از بانک های فعال در کشور چین از این فناوری استفاده می کنند.

اوایل ماه گذشته نیز شورای دولت چین از مقامات این کشور درخواست کرد تا تکنولوژی بلاک‌چین را به مرور به قسمت های مختلف این سازمان وارد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید