مراکشی‌ها خواستار قطع رابطه با عربستان!

کدخبر: ۲۱۸۹۷۰
اقتصادنیوز: تارنمای مغربی«مملکه پرس» امروز شنبه نوشت، هزاران مغربی در شبکه های اجتماعی عربستان را به خیانت به کشورشان متهم کرده و خواستار قطع رابطه با آن و فراخواندن نیروهای نظامی مغربی از یمن شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مغربی ها، در پی اعلام موضع مسئولان ورزشی عربستان مبنی بر حمایت از آمریکا رقیب مغرب برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2026، عربستان را به خیانت به کشورشان متهم کردند.

مغربی ها با ابراز خشم از مقام های سعودی، از مسئولان کشورشان خواسته اند موضع گیری قاطعانه ای در این مورد داشته باشند و از «محمد ششم » شاه مغرب نیز خواسته اند شخصا پرونده میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2026 را در دست بگیرد و موضع گیری آشکاری در راستای منافع عالی این کشور اتخاذ کند.

مغربی ها در شبکه های اجتماعی ، گفته اند در حالی سعودی ها چنین موضع گیری دارند که سربازان مغربی به خاطر حفظ امنیت عربستان در یمن می جنگند و کشته می شوند.

مغرب در پی تجاوز رژیم سعودی به یمن، شماری از نیروهای نظامی خود را برای کمک به عربستان به این کشور اعزام کرد.یک فروند هواپیمای جنگنده اف 16 مغرب نیز در این جنگ سرنگون شد.

«ترکی آل الشیخ » رئیس هیات ورزش عربستان چندی پیش گفته بود کسی از ما نخواسته است در پرونده میزبانی جام جهانی 2026 از آن حمایت کنیم، اگر هم کسی از ما چنین درخواستی داشته باشد،ابتدا منافع عربستان را در نظر می گیریم.

آل الشیخ به تازگی هم گفت، منافع عربستان با آمریکا بودن است و نه با مغرب بودن.

کشور آفریقایی مغرب 26 اسفند گذشته به صورت رسمی نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2026 میلادی شد.

این پنجمین بار است که مغرب نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال می شود ؛ مغرب این بار با آمریکا، کانادا و مکزیک که به صورت مشترک نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال شده اند، رقابت می کند. مغرب در چهار دوره تلاش قبلی خود برای میزبانی این تورنمنت در سال های 1994، 1998، 2006 و 2010 ناکام ماند.

فیفا پیش از آغاز جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه، میزبان سال 2026 را اعلام می کند.

میزبان جام جهانی 2026 با آرای 211 فدراسیون عضو فیفا انتخاب می شود. این رای گیری در کنگره سالیانه فیفا که روز 13 ژوئن و قبل از جام جهانی 2018 روسیه در مسکو برگزار می شود، انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید