قابلیت مسدود کردن پیامک های ناخواسته بر روی گوشی موبایل

کدخبر: ۲۱۹۱۷۷
اقتصاد نیوز: طبق گزارش ها در آپدیت آینده «آی او اس» اپل قابلیت گزارش کردن پیامک ها و تماس های صوتی ناخواسته را برای کاربران فراهم می کند.
قابلیت مسدود کردن پیامک های ناخواسته بر روی گوشی موبایل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر ، به نظر می رسد iOS۱۲ حاوی آپدیت های مهمی برای کنترل پیامک ها و تماس های تلفنی ناخواسته باشد.  برنامه نویسان طرف سوم اکنون می توانند یک اپلیکیشین افزودنی بسازند که تماس ها و پیام های ناخواسته را به عنوان اسپم به کاربر هشدار دهد.

در توضیح این ویژگی آمده که به برنامه نویسان اجازه می دهد یک اپلیکیشن افزودنی بسازند که به ویژگی «ارتباطات ناخواسته»  اضافه می شود و باید از طریق تنظیمات برنامه فعال شود.

 پس از فعالسازی کاربر می تواند با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه در بخش تازه یک گزینه جدید «گزارش» (Report)را ببینید.

 در اپلیکیشن Messages، رشته پیامک ها را می توان با کشیدن انگشت به سمت چپ گزارش کرد. همچنین با فشار انگشت روی پیامک، می توان خود پیامک را نیز گزارش کرد.

 پس از گزارش کردن یک تماس یا متن، اپلیکیشن افزودنی فعال می شود تا جزئیات دیگر را نیز جمع آوری کند.

نکته مهم آنکه این افزودنی از سوی برنامه نویسان طرف سوم تامین می شود و این پلتفورم فقط برای پیامک و تماس های صوتی کاربرد دارد.

سال گذشته اپل با سازمان قانونگذاری هند دچار اختلاف شد. این سازمان اپل را یک شرکت «ضد مصرف کننده» نامید زیرا یک اپلیکیشن دولتی را که برای مسدود سازی و گزارش تماس های تبلیغاتی  را تایید نمی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید