سناتور ارشد جمهوریخواه:

مذاکره نتیجه ندهد حمله می‌کنیم

کدخبر: ۲۱۹۲۳۸
«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی گفت در صورتی که مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به نتیجه نرسد، حمله به کره شمالی در دستور کار قرار گیرد.
مذاکره نتیجه ندهد حمله می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این سناتور عضو کمیته نیروهای مسلح سنا به شبکه خبری «ای.بی.سی» گفت که مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه نتیجه احتمالی خواهد داد.
وی در تشریح این نتایج احتمالی اظهار داشت: صلح، یعنی جایی که راه حل برد-برد خواهیم داشت. اقدام نظامی، یعنی ما از زور برای متوقف کردن برنامه هسته ای آنها استفاده کرده و رژیم کره شمالی را نابود می کنیم. یا مثل گذشته دوباره تسلیم خواهیم شد.
این سناتور ایالت کارولینای جنوبی افزود: البته دونالد ترامپ قصد ندارد تسلیم شود. بنابراین تنها دو گزینه خواهیم داشت: صلح یا جنگ.
چندین سناتور دموکرات در نامه ای به ترامپ درخواست کردند تا زمانی که کره شمالی زرادخانه هسته ای و موشکی خود را نابود نکرده باشد، تحریم ها علیه این کشور نباید برداشته شود. 
گراهام گفته که از این رویکرد سناتورهای دموکرات حمایت می کند. در مقابل، او از دموکرات ها خواست تا در صورت لزوم، مجوز اقدام نظامی علیه کره شمالی را به ترامپ بدهند. 
این سناتور ادامه داد: از همکاران دموکراتم سوالی دارم. اگر دیپلماسی شکست بخورد، آیا از تلاش های من برای مجاز شمردن استفاده از نیروی نظامی حمایت می کنید تا به کره شمالی و چین بفهمانیم این بار مساله فرق می کند؟
گراهام گفت که به نظر نمی رسد به زودی نیاز باشد که از گزینه نظامی علیه پیونگ یانگ استفاده شود. وی اظهار داشت: بعد از حدود یک سال خواهیم فهمید که صحبت با کره شمالی نتیجه خواهد داد یا نه.
کیم و ترامپ روز سه شنبه (22 خرداد) در سنگاپور دیدار می کنند. هر دو نفر وارد این دولت شهر آسیایی شده اند. رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره 53-1950 تاکنون با یکدیگر دیدار نداشته اند. خلع سلاح هسته ای کره شمالی در دستور کار دو طرف قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید