امیدواری ترامپ به توافق با ایران

کدخبر: ۲۱۹۶۱۷
اقتصادنیوز؛ ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من فکر نمی‌کنم که آنها (ایرانی‌ها) اعتماد به نفس داشته باشند. امیدوارم که به مذاکره برگردند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنیم».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با کیم جونگ اون به برجام پرداخت و گفت: در توافق ایران باید بگویم ایران اکنون متفاوت تر از زمانی که من از توافق خارج شدم. من امیدوارم که آنها بار دیگر به میز مذاکره بیایند و توافق کنند البته در حال حاضر فکر کنم برای چنین وضعیتی زود باشد.

وی در ادامه مدعی شد: ایران اکنون، با ایران ۳ یا ۴ ماه پیش کاملا متفاوت است. آن‌ها دیگر به مدیترانه چندان اهمیتی نمی‌دهند. دیگر در سوریه آن اعتماد به نفس سابق را ندارند. قبلا اعتماد به نفس کامل داشتند. امیدوارم ایرانی‌ها بیایند و بر سر توافقی واقعی مذاکره کنند اما فعلا برای این کار خیلی زود است.

ترامپ در ادامه افزود: مشکلات زیادی از جمله مسئله ایران به من ارث رسید. توافق هسته ای ایران بد بود. من از آن خارج شدم. تحریم های خود را ادامه می دهیم تا رفتار ایران عوض شود.

او در بخش دیگری از این کنفرانس، باز هم به مواضع دولت قبلی آمریکا در قبال ایران تاخت و موضوع «تبادل زندانیان آمریکا و ایران» در دولت باراک اوباما را پیش کشید.

ترامپ، تبادل زندانیان و اقدام دولت اوباما در دادن «پول» به ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی را «رسوایی و فضاحت» خواند و گفت: من مثل اوباما باج ندادم. او میلیونها دلار پول داد و گروگانهای ما را از ایران آزاد کرد اما من پولی ندادم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید