آب تهران سالم و بدون آلودگی است

کدخبر: ۲۱۹۹۲۶
اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: براساس گزارش آبفا، کیفیت آب تهران به صورت 24 ساعته کنترل می‌شود و می‌توان گفت کیفیت آب تهران مطلوب، سالم و بدون آلودگی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،زهرا صدراعظم نوری درباره بررسی کیفیت آب تهران اظهار داشت: امروزه آب به یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز برای تمام شهرها و کشورها تبدیل شده است. 

وی با اشاره به اینکه جنگ آینده برای تأمین منابع آب است، گفت:‌هر چه به سمت جلو پیش می‌رویم، منابع آب کاهش پیدا می‌کند و میزان بارندگی هم به دلیل گرمای زمین و تغییرات آب و هوا میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، بنابراین تأمین آب برای شهرها در تمام دنیا با مشکل مواجه شده است. 

صدر اعظم نوری گفت: در تهران هم میزان بارندگی کم و تأمین منابع آب بسیار مهم است. کمیسیون محیط زیست شورای شهر نیز در این خصوص ورود پیدا کرده است و با سازمان آبفا جلسات متعددی داشته‌ایم. 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: منابع تأمین آب از طریق چهار سد برای تهران اتفاق می‌افتد و 35 درصد از آب تهران نیز از طریق منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و همیشه بهداشت، سلامت و کیفیت آب مورد توجه قرار گرفته بود. 

صدراعظم نوری افزود:‌ براساس گزارش آبفا، کیفیت آب تهران به صورت 24 ساعته کنترل می‌شود و می‌توان گفت کیفیت آب تهران مطلوب، سالم و بدون آلودگی است. 

وی درباره نیترات موجود در آب نیز گفت: افزایش نیترات آب موضوع فراگیری نیست و ممکن است در نقطه‌ای نیترات آب بالا باشد که باید این موضوع نیز بررسی شود، ولی آنچه که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شبکه آبرسانی تهران سالم است، ولی کیفیت آب با 40 سال پیش قطعا برابری نمی‌کند، چرا که در گذشته آب تهران گواراتر بوده و با توجه به افزایش جمعیت و دیگر مسائل زیست‌محیطی شاهد کیفیت سالهای پیش در آب تهران نیستیم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید