حماس ایران را تحویل نمی‌گیرد

کدخبر: ۲۲۰۲۱۸
اقتصادنیوز؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در حالی عید فطر را به رئیس جمهور ترکیه و امیر قطر تبریک گفت که خبری از تماس تلفنی او با مقامات ایرانی نیست.
حماس ایران را تحویل نمی‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه و امیر قطر، از حمایت‌های این دو کشور از ملت فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

هنیه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان ضمن تمجید از مواضع ترکیه در حمایت از ملت فلسطین به ویژه در شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی و دعوت به برگزاری نشست‌هایی برای بررسی تحولات خطرناک پیش‌روی قدس و غزه، از او بابت انتقال شماری از مجروحان تظاهرات‌های بازگشت به ترکیه برای درمان در بیمارستان‌های این کشور تشکر کرد.

اردوغان نیز عید سعید فطر را به هنیه و عموم ملت فلسطین تبریک و تهنیت گفت و تاکید کرد که کشورش به حمایت از ملت فلسطین به ویژه ساکنان غزه در محافل بین‌المللی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که تصویب طرح حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل ثابت کرد آمریکا به رغم قدرت و امکاناتی که در اختیار دارد، نمی‌تواند موضع جامعه‌ بین‌الملل را به شیوه‌ای که در تضاد با اصول حقوق بشر باشد، با خود همراه سازد.

از سوی دیگر، رهبر حماس در گفتگوی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از مواضع قطر در رابطه با تقدیم حمایت‌های مادی، معنوی و سیاسی به ملت فلسطین تشکر کرد.

هنیه و شیخ تمیم در این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات فلسطین به ویژه تظاهرات بازگشت در غزه و طرح تصویب شده اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی کردند.

با وجود تمام حمایت‌های جمهوری اسلامی از جنبش مقاومت و حماس، خبری از پیام تبریک یا تقدیر و تشکر مقامات حماس با مقامات ایرانی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید