هوش مصنوعی حالا دیگر زمان مرگ را هم مشخص می کند !

کدخبر: ۲۲۰۹۶۵
اقتصاد نیوز:کاربرد هوش مصنوعی در حال افزایش است. در همین راستا هوش مصنوعی گوگل می تواند با دقت 95 درصد زمان مرگ افراد را پیش بینی کند.
هوش مصنوعی حالا دیگر زمان مرگ را هم مشخص می کند !

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از کلیک، گوگل در بسیاری از زمینه های تکنولوژی فعالیت دارد که برای مثال می توان به جستجوی اینترنتی، نقشه های آنلاین و ایمیل اشاره کرد. گوگل دارای 1.17 میلیارد کاربر است که اطلاعاتی زیادی را از آن ها در اختیار دارد. 

به تازگی تیم پزشکی گوگل در حوزه مغز و اعصاب موفق به توسعه یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی شده است که می تواند زمان مرگ بیماران بیمارستان را پیش بینی کند.

در ماه گذشته مقاله ای در رابطه با هوش مصنوعی گوگل در ژورنال Nature منتشر شد. بر اساس این مقاله الگوریتم پیش بینی زمان مرگ تیم گوگل از اطلاعات بیماران دو بیمارستان مختلف استفاده کرده است.

هوش مصنوعی گوگل در زمینه پیش بینی زمان مرگ بیماران در بیمارستان اول دقتی برابر با 95 درصد داشته و دقت آن در بیمارستان دوم برابر با 93 درصد بوده است. این میزان دقت بالاتر از دیگر روش های معمول است.

در یک پرونده پزشکی الگوریتم توسعه یافته توسط گوگل با بررسی 175,639 داده از سابقه پزشکی یک بیمار احتمال مرگ وی بر اساس سرطان سینه را 19.9 درصد اعلام کرده بود. بیمارستان در گذشته احتمال مرگ این بیمار را 9.3 درصد پیش بینی کرده بود. این بیمار پس از دو هفته فوت کرد. 

گوگل در حال حاضر با زیرمجموعه DeepMind در صنعت پزشکی فعالیت دارد. به اعتقاد برخی از محققان این شرکت در زمینه هوش مصنوعی پیشرو است (نرم افزاری که می تواند مرگ را پیش بینی کند). 

در سال 2013 شرکت DeepMind به سابقه پزشکی 1.6 میلیون بیمار NHS از سه بیمارستان مختلف در انگلستان دسترسی پیدا کرد. در گذشته نامه ای از سوی Dame Fiona Caldicott در فضای مجازی فاش شده بود که دسترسی گوگل به سابقه پزشکی بیماران در انگلیسی را غیرقانونی اعلام می کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید