بررسی استقلال شهرستان ری در نشست مجمع نمایندگان تهران

کدخبر: ۲۲۲۱۵۱
اقتصادنیوز :عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکیدبراینکه شهرستان‌های اطراف تهران بار مالی سنگینی را به این شهر تحمیل کرده‌اند بررسی این موضوع توسط نمایندگان تهران در جهت رسیدن به یک اجماع نظر را ضروری دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،محمود صادقیدر واکنش به اظهارنظر فرماندار ویژه شهرستان ری مبنی بر اینکه زمان آن فرا رسیده تا این شهرستان نمایندگان مجزا در مجلس شورای اسلامی و شهرداری مستقلی داشته باشد گفت: این موضوع از جنبه‌های مثبت و منفی باید در نشستی درمجمع نمایندگان استان تهران مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم در این مورد به یک اجماع نظری برسیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا این اظهارنظر با این هدف صورت گرفته که این شهرستان پیشرفت کرده و بودجه بیشتری بدان تخصیص پیدا کند، اما معلوم هم نیست که با این نوع اعمال تغییر بتوانند به این اهداف دست یابند، بنابراین باید قبل از هر اقدامی روی آن کار کارشناسی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: به هر حال تهران تصویری از کل کشور است، اما از تمام نقاط ایران در حاشیه‌های این شهر ساکن شده‌اند که این امر بار مالی سنگینی را به آن وارد می‌سازد، کما اینکه وقتی مباحث بودجه مطرح می‌شود، شهرستان‌های اطراف این شهر شعار عدالتگرایی را سر می‌دهند و باعث می‌شوند که در موضوع مالیات بر ارزش افزوده سهم تهران کاهش پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: متاسفانه تهران به لحاظ این تمرکزگرایی که در نظام کلان کشور بوده بار مالی بسیاری از شهرستان‌ها را نیز تحمل می‌کند، اما متناسب با گستردگی جغرافیایی که در آن وجود دارد، بودجه و امکانات دریافت نمی‌کند که قطعا باید برای رفع این معضل تدبیر اساسی اندیشیده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید