لاریجانی: امروز زمان این است که یکدیگر را بیشتر تحمل کنیم

کدخبر: ۲۲۲۶۲۲
اقتصاد نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز زمان این است که یکدیگر را بیشتر تحمل کنیم؛ اختلافات را برای زمان دیگری بگذاریم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ علی لاریجانی روز پنجشنبه در سیزدهمین مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به شرایط حال حاضر کشور گفت: در این شرایط باید ملاحظاتی را مدنظر داشت، نخست اینکه برای رفع مشکلات باید همه قوا حضور داشته باشند.

وی به تدبیر رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: تدبیر ایشان که باید همه قوا با هماهنگی برای رفع مشکلات حضور یابند، در این خصوص هوشمندانه بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شهید بهشتی در ابتدای انقلاب گفت: در شرایط پر استرس داخلی، ایشان عامل ایجاد وفاق و آرامش در میان نیروهای انقلاب بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپهر فعالیت سیاسی رهبران انقلاب، رها کردن فرد در صورت اشتباه نبود، بلکه همه را به کار می کشیدند.

وی اضافه کرد: این موضوع که با مدارا مسائل را اصلی فرعی کنیم و نگذاریم مسائل اصلی فدای مسائل فرعی شود، مهم است.

لاریجانی با بیان اینکه امروز زمان این است که یکدیگر را بیشتر تحمل کنیم، تاکید کرد: باید روی اصول بایستیم و اختلافات را برای زمان دیگری بگذاریم.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید روی نقاط مشترکمان بایستیم؛ این موضع باعث می شود از شرایط سخت عبور کنیم.

وی مدارا و همگرایی را از ضرورت های دوران حاضر خواند و تاکید کرد: با توجه به بلوغ جامعه می توانیم از این مرحله عبور کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره علت سرمایه گذاری برای مبارزه با تروریست ها گفت: ظرفیت نظامی و مستشاری ما برای سوریه به خاطر امنیت و منافع ملی ماست که اگر دشمنان رخنه ای پیدا کنند همانند ماجرای مجلس اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آرامش ما به خاطر این است که توانستیم در خارج از سرزمین خود کمر آن ها را بشکنیم. و به جای این که با دشمن در سرزمین خود مقابله کنیم، در خارج از ایران جنگیدیم و این تصمیم را نظام با چشم بینا گرفت.

رییس مجلس با بیان اینکه امیدواریم در شرایط پیش رو با استفاده از ظرفیت نخبگان مشکلات رفع شود، گفت: دوران سختی است؛ باید مراقبت شود طبقات پایین آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: بسیاری از وقت مسئولان بنا بر فرمایشات رهبری صرف بررسی راهکارهایی برای حمایت از طبقات متوسط به پایین می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید