اظهار بی‌اطلاعی روسیه از پیشنهاد آمریکا درباره سوریه

کدخبر: ۲۲۲۷۹۶
اقتصادنیوز؛ سخنگوی کرملین نسبت به انتشار خبری مبنی بر دیدار آینده سران روسیه و آمریکا و توافق درباره سوریه اظهار بی‌اطلاعی کرد.
اظهار بی‌اطلاعی روسیه از پیشنهاد آمریکا درباره سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داد: نمی دانم این گزارش برپایه چه داده هایی تهیه شده است چرا که ما هم از آن بی خبریم.

وی افزود: می توان گفت شبکه سی.ان.ان قصد و تمایل ترامپ را در مذاکره با پوتین اعلام کرده است اما کرملین هنوز نمی داند که رئیس جمهوری آمریکا در دیدار آتی با همتای روس خود، چه پیشنهادی ارایه خواهد کرد.

پسکوف در همین حال خاطرنشان کرد که قطعا سران روسیه و آمریکا به طور مفصل در خصوص مساله سوریه گفت وگو می کنند.

رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا روز 16 ماه جولای (25 تیر ماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

برخی رسانه های روسی امروز به نقل از شبکه سی.ان.ان اعلام کردند که ترامپ قصد دارد در دیدار هلسینکی، در خصوص سوریه با پوتین معامله کند.

به گزارش رادیو روسی اکو مسکو به نقل از سی.ان.ان، ترامپ قصد دارد به پوتین پیشنهاد معامله درباره مناطق جنوب غربی سوریه در مجاورت مرز اردن را ارائه کند.

براساس گزارش این رسانه روسی، آمریکا در نظر دارد کنترل این منطقه را که در دست ائتلاف آمریکایی است به ارتش سوریه واگذار کند.

به این ترتیب ارتش آمریکا می تواند طبق خواسته ترامپ به سرعت سوریه را ترک کند، در عوض معارضان مسلح می توانند تضمین امنیتی برای خروج امن از منطقه جنوب غربی سوریه را بدست آورند.

علاوه بر آن به گزارش سی.ان.ان ترامپ می خواهد در جنوب غربی سوریه منطقه حائل ایجاد کند که مانع برخورد ارتش سوریه با گروه های مسلح مخالف دولت (تروریست ها) شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید