ادعای جدید ترامپ علیه ایران: ایران دشمن درجه یک اعضای اوپک است

کدخبر: ۲۲۳۴۲۵
اقتصادنیوز؛ «دونالد ترامپ» با شبکه «فاکس نیوز» آمریکا مصاحبه کرده و ایران را دشمن درجه یک کشورهای عضو اوپک خوانده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ «ترامپ» در پاسخ به سوال خبرنگار «فاکس‌نیوز» که از او در مورد قیمت نفت پرسید و اینکه مدعی شده قیمت‌ها بسیار بالاست، گفت: ۱۰۰%، اوپک در بالا بودن قیمت‌ها مقصر است. آنها قیمت‌ها را دستکاری کرده‌اند.

وی مدعی شد: بهتر است اوپک این اقدامش را متوقف کند؛ چرا که ما از این کشورها محافظت می‌کنیم، از بسیاری از آنها. اوپک قیمت‌ها را دستکاری می‌کند و می‌دانید که آنها کمتر از چیزی که ما فکر می‌کردیم را قبول کرده‌اند (منظور ترامپ توافق افزایش تولید نفت در آخرین نشست مشترک اوپک است). از نظر من آنها باید دو میلیون بشکه نفت دیگر روزانه تولید کنند؛ چرا که ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیافتد. 

رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد: فراموش نکنید که یکی از آثار منفی (خروج از) توافق هسته‌ای ایران، از دست رفتن مقدار زیادی نفت است و آنها (اعضای اوپک) باید کاری برای این مساله بکنند.

ترامپ با طرح این سوال که دشمن بزرگ اعضای اوپک کیست، مدعی شد: ایران. بله باید به این فکر کنید. ایران دشمن بزرگ آنهاست. در نتیجه آنها به سمت این مساله (افزایش تولید نفت) خواهند رفت. من رابطه بسیار خوبی با پادشاه و شاهزاده عربستان و سایر اطرافیان دارم و آنها قرار است نفت بیشتری تولید کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید