روایتی متفاوت از کوهنوردی و توچال رفتن حسن روحانی

کدخبر: ۲۲۳۶۴۳
اقتصادنیوز: کوهنوردی 10 روز قبل حسن روحانی، رئیس جمهوری به دلیل فضای ملتهب جامعه سوژه کنایه مردم و سیاسیون قرار گرفت و بسیاری آن را نشانه بی توجهی رئیس جمهوری به مشکلات مردم دانستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کار آن قدر بالا گرفت که سایت مجموعه تفریحی توچال، خبر و تصاویر حضور روحانی و هیئت همراهش در این مجموعه را از روی خروجی سایتش، حذف کرد. اما اکنون یکی از کوهنوردان قدیمی این مسیر که اتفاقا آن روز نیز ساعتی شاهد و همراه کوه پیمایی رئیس دولت بوده، روایتی متفاوت از حضور روحانی ارائه داده است، روایتی از آن روی سکه حضور رئیس جمهور در توچال!

حجت اسماعیلی، رئیس هیات اجرایی حزب توسعه ایران اسلامی در یاداشتی که در اختیار ایرنا قرار داده، آورده است:

بیش از یازده سال است که تقریبا هر هفته جمعه‌ها یا پنج‌شنبه‌ها از مسیر توچال، کوه‌نوردی می‌کنم. از سالها قبل، تیمی بودیم مرکب از فعالین سیاسی هر دو جناح کشور، مانند آقایان سعیدی کیا، غفوری فرد، رسولی، زبردست، میرلوحی و ... که با محوریت مهندس خرم عزیز، سنت حسنه کوه نوردی را به جا می‌آوردیم. در این سالها، غالبا آقای روحانی را در کوهنوردی‌ها می‌دیدیم و به لطف حضور بزرگانی در جمع ما، امکان گپ‌وگفت و همکلامی‌هایی با ایشان حاصل می‌شد. بعد از جلوس آقای روحانی بر مرکب ریاست جمهوری که معمولاً راکبانش مشمول مواجهه با خوش استقبالی و بد بدرقگی در حاکمیت بوده‌اند، ایشان را دیگر در کوه ندیده بودم تا پنج شنبه هفته قبل. در این روز که به سبب مشغله‌های شخصی و گرفتاری‌های اجرائی و شاید دچار شدن به آفت پیری دل همراهان قدیم، همچون سالهای اخیر، تنهایی به دل کوه زده بودم، آقای روحانی را در ایستگاه دوم توچال دیدم. همچنان خوش تیپ و سرحال، اما به وضوح پیرتر و تکیده‌تر از قبل. لباسش را با رنگ محاسنش ست کرده بود، با کمترین خدم و حشم، به‌گونه‌ای که مردم عادی بدون هیچ محدودیت و ممانعتی با ایشان مراوده و گفتگو می‌کردند. به رسم آشنایی سابق در کوه‌پیمایی و قرابت سیاسی فی مابین و به حکم عرض احترام به رئیس‌جمهور کشورم، عرض ادبی کردم و در باب برجام و لزوم حفظ آن، اوضاع اقتصادی کشور و انتقاد از ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت ولزوم استمرار طرح تحول سلامت که وزیر توانمند مجری آن نیز همراهشان بود،چند جمله ای با رییس‌جمهورسخن گفتم و ایشان نیز با بزرگواری گوش دادند و در پاسخ، جملاتی بیان کردند.

اما غرض از نگاشتن این مطلب،فخرفروشی به هم کلامی با رئیس جمهور و طمع بهره‎مندی از قبل آن نیست. چون این رئیس‌جمهور خود را تایید شده بلافصل هیچ معصومی نمی‌داند، که هیچ، تازه متهم است و همراهی با او احتمالا هزینه نیز دارد.ولی من چون قبلا خطر همکلامی و همراهی با افرادی خطرناکتر از ایشان، مانند سید خندان خاتمی عزیز و ... را داشته‌ام، دیگر ابائی از بیان این هم‌کلامی ندارم. بلکه مقصود، ذکر چند نکته کوتاه ذیل است، که بعنوان یک ناظر کوه‌پیمایی هفته قبل آقای روحانی، بیان آن را در پاسخ به افرادی که این روزها، حتی چند ساعت کوه‌پیمایی وی در جمع مردم را نیز، سوژه‌ای برای تخریب دولت قرار می‌دهند، وظیفه خود می‌دانم:

1-آقای رئیس جمهور و تیم همراهش انصافا بدون هیچ تشریفات خاصی یا زحمتی برای مردم در کوه حضور پیدا کرده بودند. 

2-تیم کم تعداد حفاظت همراه وی، بسیار خوش برخورد، مودب و دارای رفتاری محترمانه با مردم بودندکه این رویه، یقیناً موثرتر از هر تدبیر امنیتی و سلاحی برای برای حفاظت است. 

3-رفتار آقای رئیس جمهور با مردم، بسیار صمیمانه و همراه با تواضع بود و به همه‌ی حرف‌ها گوش می‌داد و اگر کسی درخواست گرفتن عکس داشت، می‌پذیرفت و جالب اینکه گاها عکاس نیز آقای واعظی بود که حتی بدون گریم نیز چهره دلنشینی داشت. 

4-ندیدم محافظی مانع نزدیکی و حتی سلفی گرفتن مردم با رئیس جمهور شود. این نزدیکی و محبت مردم به منتخب خود، در شرایطی که مردم برای گذران زندگی روزمره خود با مشکلات عدیده‌ای مواجهند، برایم جالب توجه بود و حکایت از تیزبینی و اشراف مردم نسبت به عوامل اصلی دخیل در پیش آمد مشکلات دارد.

5-آقای رئیس جمهور ساعت 6 صبح به کوه آمده بودند و حدودا ساعت 8 ایستگاه دوتوچال بودند و چون با تله کابین برگشتند، قاعدتاً ساعت 9می‌توانستند در دفتر خود حضور داشته باشند. 

6-کار تله کابین نیز به روال عادی بدون هیچ تغییری یا محدودیت برای مردم ادامه داشت. چنان همه چیز عادی و معمولی بود که آقای سعیدی کیا که به روال معمول زود آمده بود و در حال برگشت، رئیس جمهور را دیده بود نتوانست او را برای صعود همراهی کند. 

7-از همه مهمتر،برخلاف روال معمول این روزها که مردم دچار مشکلات، بعد از دیدن مسئولی، بعضاً اخم می‌کنند و زیرلب شکوه‌ای می‌گویند،خدا را شاهد می‌گیرم تا جایی که من دیدم و شنیدم، حتی یک نفر از مردم عادی ملاقات کننده رییس جمهور در کوه،حتی در غیاب، درشتگویی نداشتند و مطلبی غی Zeinab:

ر از همراهی و درک موقعیت وی و بیان جملاتی همچون:'این بنده خدا هم تلاشش را می‌کند و گرفتار است' به زبان نمی‌آوردند. این نکته به شخصه برایم بسیار جالب بود. 

8-در این میان، نکته عجیب آن است که عده‌ای به ورزش کردن و کوه رفتن رئیس جمهور نیز ایراد گرفته و انتقاد می‌کنند. بدون شک رئیس جمهورفعلی ودولت ویهم مانند اسلاف خود، قابل انتقاد و نقد هستند و کاستی‌هایی نیزدارند. طبیعی است که حتی این کاستی‌ها در روزهایی که مردم از نظر اقتصادی در تنگنا هستند، بیشتر هم به چشم بیاید. اما اینکه عده ای می‌گویند چرا رئیس جمهور به کوه می‌رود و ورزش می‌کند، احتمالا به این دلیل است که چون ورزش موجب سلامتی است و عقل سالم در بدن سالم است، پس پیام روشنشان این است که آقای روحانی! ورزش نکن تا سلامت نباشی که مبادا بتوانی تصمیمات درست بگیری. چرا که در این صورت، نفع فردی وگروهی ما که در گرو آشفتگی شرایط است، به خطر میافتد. زبان حال اینان در یک کلام این است که: آقای رئیس جمهور! لطفا نه از برجام دفاع کن نه از حقوق مردم نه از آزادی شبکه های اجتماعی. اصلا آقای رئیس جمهور لطفا راه نرو و هیچ حرکتی نکن! چون ما به تجربه دریافته‌ایم که تحرکاتت، نوعاً در جهت دفاع از حقوق ملت است، لذا ما حتی راه رفتنت را نیز بر نمی‌تابیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید