داعش از عملیات‌های سه ماهه خود اینفوگرافی منتشر کرد +عکس

کدخبر: ۲۲۳۸۷۶
اقتصادنیوز: داعش اعلام کرد که از اوایل آوریل گذشته تا به امروز 30 عملیات علیه کُردهای سوریه در استانهای الحسکه و دیرالزور در شرق سوریه انجام داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه تروریستی داعش با انتشار اینفوگراف، جزئیات 30 عملیات خود از اوایل آوریل (اواسط فروردین) تا امروز چهارشنبه را تشریح کرد.

داعش اعلام کرد که این عملیاتها را در سه ماهه دوم سال 2018 در استانهای «دیرالزور و الحسکه» واقع در شرق سوریه علیه کُردهای این کشور انجام داده است.

به گفته این گروه، در جریان عملیاتهای مذکور تا به امروز 58 عنصر از کُردهای سوریه و همپیمانانشان یعنی نظامیان آمریکایی کشته شده‌اند.

اینفوگرافی داعش از عملیات‌های خود در سه ماهه دوم 2018 در شرق سوریه

به ادعای داعش، در میان افراد کشته شده شش سرباز آمریکایی و شش فرمانده حضور داشته‌اند.

داعش همچنین مدعی شد که 14 خودروی زرهی و جنگی متعلق به کُردها را منهدم و 16 بسته انفجاری را منفجر کرده است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، چند روز پیش اعلام کرد که باقی مانده عناصر داعش را از استان الحسکه بیرون رانده‌ است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- هم اعلام کرده بود که برای نخستین بار از سال 203، استان الحسکه از وجود عناصر داعش خالی شده است.

گروه داعش بارها با نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا در استانهای رقه و دیرالزور همکاری داشت و چند منطقه را تحویل کُردها داده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید