رویای تلویزیون های 8K به حقیقت پیوسته است

کدخبر: ۲۲۴۷۰۴
اقتصاد نیوز: زمان چندانی به نمایشگاه IFA 2018 باقی نمانده است؛ این نمایشگاه در تاریخ 31 آگوست لغایت 5 سپتامبر 2018 در مرکز نمایشگاهی شهر برلین برگزار می شود. در این نمایشگاه از تلویزویون های جدید رونمایی خواهد شد.
رویای تلویزیون های 8K به حقیقت پیوسته است

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سخت افزار، بزرگترین دستاوردهای صوتی و تصویری، برجسته ترین بخش این نمایشگاه به حساب می آند. این روزها حواشی این نمایشگاه به تازگی آغاز شده است و یکی از مهمترین آنها مربوط به تلویزیون و نمایشگرهای 4K است. در شرایطی که تلویزیون های 4K همچنان با کمبود محتوا مواجه هستند، شرکت های سازنده در فکر معرفی تلویزیون های 8K هستند!

سامسونگ و سونی از جمله برندهایی هستند که در IFA 2018 به معرفی تلویزیون های 8K خواهند پرداخت. سامسونگ برای اولین بار تلویزیون های 8K خود را در CES 2018 به نمایش درآورد و اینک شاهد ارائه مدل های QLED با دقت 8K در این نمایشگاه خواهیم بود. تنها درگاهی که می تواند تلویزیون های 8K با نرخ حداکثر 120 فریم در ثانیه را به نمایش درآورد، درگاه HDMI 2.1 است. اما این درگاه هنوز برای مراحل اجرای کامل خود با مشکلاتی روبرو است. حتی این امکان وجود دارد که برخی از تلویزیون های 8K معرفی شده در IFA 2018 بدون درگاه HDMI 2.1 و با رابط HDMI 2.0b معرفی شوند.

مجموعه های ETNews و Forbes مدعی هستند که سامسونگ پس از معرفی تلویزیون های 8K در IFA، خط تولید انبوه آنها را به سرعت راه اندازی خواهد کرد؛ به طوری که پس از CES سال آتی، عرضه آنها آغاز می گردد. شایعه شده است که سونی در حال برنامه ریزی پرچمداران جدید Z9F / ZF9 LCD و تلویزیون های A9F / AF9 OLED است که احتمالا در اواخر امسال معرفی خواهند شد. دست کم برخی از این مدل ها نیز با دقت 8K معرفی خواهند شد. طبق گفته Digitimes، انتظار میرود که شرکت های چینی نیز تولید تلویزیون های 8K را آغاز کرده اما در ابتدا تمرکز خود را بر روی بازار چین قرار دهند.

در این میان شرکت LG.Display یا بخش تولید تلویزیون های OLED شرکت ال جی، کمی دیرتر از رقبا تلویزیون های OLED 8K را معرفی نماید. افتتاح برخی از بخش های تولید نسل 10.5G آن به تاخیر افتاده و استارت اولیه آنها به سالهای 2019 و 2020 موکول شده است. هر چند که این شرکت هم در اوایل سال جاری یک نمونه اولیه از تلویزیون 88 اینچی OLED با دقت 8K را به نمایش گذاشت، اما هوز این احتمال وجود دارد که LG بخش اعظم استارت اولیه خود را بر روی تلویزیون های LCD 8K قرار دهد. آیا معرفی تلویزیون های 8K در شهریور امسال می تواند مشتریان را ترقیب به خرید آنها نماید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید