رئیس امور آب و فاضلاب آبادان خبر داد:

ورود آب طرح غدیر به شبکه آبرسانی آبادان

کدخبر: ۲۲۴۸۹۹
اقتصادنیوز؛ از ابتدای بامداد دوشنبه آب طرح غدیر وارد شبکه آبرسانی آبادان شد.
ورود آب طرح غدیر به شبکه آبرسانی آبادان

به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا خلیلی نیا، رئیس امور آب و فاضلاب آبادان روز دوشنبه در گفتوگو با ایرنا گفت: با اتصال خط لوله آبرسانی غدیر از بامداد امروز آب این خط وارد تصفیه خانه های آبادان شد و شهروندان از این پس از این آب شرب استفاده می کنند.

وی افزود: با ورود آب طرح غدیر، میزان سختی و شوری(ای سی) آب آبادان که در چند روز گذشته به سه هزار و 900 میکروموس رسیده بود از امشب به حدود 2 هزار میکروموس می رسد.

رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت:با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر روزانه 130 هزار متر مکعب آب وارد شبکه آب آبادان خواهد شد و دیگر نیازی به برداشت از رودخانه بهمنشیر نیست.

خلیلی نیا افزود:پس از بهبودی شاخص آب در آبادان، توزیع آب در سطح این شهر متوقف شد ولی همچنان توزیع آب در روستاها و نقاط حاشیه ای شهر ادامه دارد.

وی از شهروندان آبادانی خواست با توجه به گرمای زیاد و افزایش مصرف، در مصرف آب صرفه جویی شود تا نقاط انتهایی شبکه آبرسانی دچار مشکل افت فشار یا قطعی نشوند.

شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است بر مترمکعب است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید که باعث اعتراض شهروندان شد.

برای تکمیل خط 2000 میلی‌متری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آب‌رسانی غدیر هزینه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید