بالون ۶ متری ترامپِ نوزاد در آسمان لندن

کدخبر: ۲۲۵۷۰۱
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز : مخالفان سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس بالون غول پیکری از ترامپ را که تلفن همراه به دست و مانند نوزادان پوشک دارد به آسمان فرستادند.
بالون ۶ متری ترامپِ نوزاد در آسمان لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا عصر جمعه پس از طی کردن خیابان‌های مرکزی لندن و تجمع در میدان مشهور ترافلگار در شعارهای خود دونالد ترامپ را مایه ننگ و فلاکت در جهان خواندند.

معترضان در شعارهای خود تأکید داشتند که خواهان رابطه ویژه با آمریکا نیستند و فریاد می‌زدند 'ترزا می دست ترامپ را رها کن'، 'انگلیس را تحقیر نکن'.در این تجمع اعتراضی که شمار زیادی از فعالان حقوق بشری، ضد جنگ، رهبران صنفی و اتحادیه‌های کارگری حضور داشتند، سیاست‌های کاخ سفید عامل ترویج خشونت و درگیری و ترامپ نماد تنفر، فقر و ورشکستی خوانده شد.

شرکت‌کنندگان همچنین شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون 'اینجا کاروان مقاومت است'، 'از ترامپ در انگلیس و هیچ کجای دیگر استقبال نمی‌شود'، 'ترامپ یک خبر دروغ است' و 'ترامپ یک کابوس است' نوشته‌شده بود. شماری از افراد حاضر در این تجمع، پرچم فلسطین را در اعتراض به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس در فلسطین اشغالی، به اهتزاز درآوردند.

این تجمع اعتراضی در میان تدابیر شدید امنیتی و حضور بالگردهای پلیس که به‌طور مستمر بر فراز میدان ترافلگار چرخ می‌زد برگزار شد. معترضین از صبح امروز (جمعه) در میدان پارلمان انگلیس تجمع کرده و بالون تمسخرآمیز ترامپ که به شکل نوزادی خشمگین از چهره وی طراحی‌شده بود را بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درآوردند. هم‌زمان هزاران تن از زنان مخالف ترامپ در خیابان‌های مرکزی لندن تظاهرات کرده و علیه اهانت‌های او شعارهایی را سردادند.

تظاهرات اصلی مخالفان ترامپ از ساعت 14 به وقت محلی در مقابل ساختمان شبکه بی.بی.سی آغاز شد و معترضین با سردادن شعارهایی به سمت میدان ترافلگار راهپیمایی کردند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر طی سخنانی، درباره ضرورت ایجاد همدلی و بر چیدن دیوار جدایی تاکید کرد. او که از سوی شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی که در میان طرفدارانش معروف است مورد استقبال قرار گرفت تاکید کرد که افراد حاضر در این حرکت اعتراضی، حامی دمکراسی، اتحاد و امید هستند.

وی استقبال گسترده مردم انگلیس از برگزاری تظاهرات ضد ترامپ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دنیایی را که با نژاد پرستی، تنفر و زن ستیزی تقسیم شود نمی خواهیم.

کوربین همچنین سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد و گفت که مهاجران خود قربانی جنگ و تروریسم هستند.

مراد قریشی، رئیس بزرگ‌ترین کارزار ضد جنگ موسوم به «ائتلاف توقف جنگ» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم انگلیس از سال گذشته که ترامپ قرار بود به این کشور سفر کند خشم خود را نگه‌داشته و امروز به نمایش گذاشتند. رئیس‌جمهوری آمریکا یک مروج جنگ است. فقط کافی است به کارهایی را که از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش صورت داده نگاه کنید. او گفته بود به افغانستان نیرو نمی‌فرستد اما فرستاد، علیه مسلمانان سیاست ضد مهاجرتی در پیش‌گرفته و از توافق‌های بین‌المللی به‌ویژه توافق هسته‌ای با ایران که ضامن برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه می‌باشد خارج‌شده است.

وی افزود: نکته مهمی که درباره فرمان ضد مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتاً مسلمان تأکید داشته‌ام این است که هیچ‌کدام از آن‌ها در جریان حمله تروریستی 11 سپتامبر نقشی نداشته اما او بر انجام اشتباهات خود اصرار دارد. در کل به نظر من ترامپ یک زورگو است و بایستی جلوی او را گرفت. بایستی بداند به‌اندازه‌ای که تصور می‌کند اصلاً محبوبیتی ندارد.

ترامپ پیش از سفر به انگلیس در جمع خبرنگاران گفته بود که مردم انگلیس علاقه زیادی به او دارند. 

رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز (پنجشنبه) بعدازظهر در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد. وی بدون گفت‌وگو با رسانه‌ها که در چنین سفرهایی مرسوم است، بلافاصله با بالگرد متعلق به نیروی هوایی آمریکا، راهی اقامتگاه سفیر این کشور در انگلیس شد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس گفته است: «ترزا می درزمانی ترامپ را به کشورمان دعوت کرد که سیاست‌های خطرناک و غیرانسانی وی، جان و سلامت میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند».

نخست‌وزیر انگلیس عصر دیروز (پنجشنبه) در کاخ بلنهایم در آکسفوردشایر میزبان ترامپ و همسرش ملانیا در یک ضیافت شام رسمی بود. دو طرف همچنین از بیم رویارویی با معترضان در چکرز اقامتگاه خارج از شهر نخست‌وزیر انگلیس، صبح امروز با یکدیگر ملاقات کردند.

ترامپ پس از شرکت در نشست مشترک خبری با «می» برای دیدار با ملکه الیزابت راهی کاخ ویندزور شد. او از ترس رویارویی با معترضان انگلیسی ترددهای خود را با بالگرد انجام می‌دهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید