کاهش ۳۰ درصدی ذخیره آب سد تبارک

کدخبر: ۲۲۶۹۰۶
اقتصادنیوز : فرماندار قوچان از کاهش ۳۰ درصدی ذخیره آب پشت سد تبارک خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، علیرضا قامتی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی قوچان اظهارکرد : امروز وضعیت آب در مقایسه با سال های گذشته در سفره های آب زیر زمینی ، چشمه ها ، قنات ها به پایین ترین مقدار خود رسیده است که اگر نتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم دچار مشکل جدی می شویم.

وی افزود: امروز در شهرستان بالغ بر ۳۰ درصد کاهش آب منابع ابی ذخیره شده در سد وجود دارد که علی رغم میزان بارندگی هایی که در مسیر داشتیم ولی در صنعت و کشاورزی با کاهش جدی مواجهایم.

فرماندار قوچان گفت : یکی از رویکردهای این کارگروه مسئله اجتماعی آن است که باید با دغدغه کلی به مسئله نگریسته شود و اولویت ما تامین آب شرب است که نیاز است این دغدغه را به باور برسانیم.

قامتی تصریح کرد : منابع آب شرب قوچان ۷۰ درصد از چشمه ها و ۳۰ درصد از سد تبارک آباد استفاده می شود و آب در مدار حلقوی مخلوط شده است و سپس وارد شبکه می شود.

وی افزود : علی رغم این که ۱ میلیارد تومان جهت تغییر و بهسازی شبکه های آب از محل تبصره سه تخصیص یافت ولی بخشی از شبکه قدیمی است که در حال تعویض آن هستیم.

فرماندار قوچان در خصوص آلودگی آب قوچان نیز خاطر نشان کرد : با توجه به بحث پشم شویی و شرب دام  که قبل از مسیر ورود آب به شبکه انجام می شود  طبق بازدید های مکرر در بحث کیفیت سلامت آب هیچ مشکلی نبوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید