کره شمالی اجساد آمریکایی را جمعه تحویل می‌دهد

کدخبر: ۲۲۸۵۴۰
به گفته یک مقام آمریکایی کره شمالی قصد دارد بقایای اجساد ۵۵ نظامی آمریکایی را روز جمعه تحویل دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک مقام آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز گفته است واشنگتن پیش بینی می کند کره شمالی بقایای اجساد 55 نظامی آمریکایی را روز جمعه بازگرداند. فردا جمعه 27 جولای شصت و پنجمین سالروز امضای ترک مخاصمه جنگ در شبه جزیره کره است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که بازگرداندن بقایای نظامیان تا زمانی که هواپیما آنها را از شهر وونسان در شمال شرقی کره شمالی خارج نکند، قطعی نیست.

بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی که در جنگ کره مفقود شدند یکی از موارد توافقنامه دیدار تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون سران آمریکا و کره شمالی است که ماه گذشته در سنگاپور به امضا رسید.

قرار است بقایای اجساد نظامیان آمریکایی به پایگاه آمریکا در اوسان کره جنوبی منتقل شود و چهارشنبه هفته آینده به هاوایی انتقال یابد.

اوایل هفته جاری یک گروه تحقیقاتی آمریکا گزارش کرد کره شمالی از کار انداختن سایت مهم تست موشکی خود را از شروع کرده است. خبری که نشان از حسن نیت کره برای عمل به توافق با آمریکا ارزیابی شد.

مقامات پنتاگون در ماه ژوئن اعلام کردند آمریکا انتظار دارد بقایای 200 نظامی خود را طی چند روز از کره دریافت کند که تا به امروز به تعویق افتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید