افشاگر عربستانی مدعی شد:

حمله ارتش یمن به ناوچه جنگی عربستان بود، نه نفت‌کش‌ها

کدخبر: ۲۲۸۶۲۰
اقتصادنیوز؛ «مجتهد» فعال مشهور سعودی در توییتی تأکید کرد که ارتش یمن ناو جنگی عربستان را هدف قرار داده است نه نفتکش این کشور را.
حمله ارتش یمن به ناوچه جنگی عربستان بود، نه نفت‌کش‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ «مجتهد» افشاگر معروف اطلاعات محرمانه خاندان آل‌سعود در تازه‌ترین پیام توییتری خود فاش کرد: کشتی‌ای، که روز چهارشنبه در نزدیکی تنگه باب ‌المندب هدف قرار گرفت، ناو جنگی متعلق به عربستان سعودی است ولی شاهزاده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور به روی خود نیاورد که جنبش «انصارالله» یمن قادر هستند ناوهای جنگی را هدف قرار دهند لذا ادعا کرد که کشتی هدف قرار گرفته نفت‌کش بود.

مجتهد در صفحه کاربری‌اش در توییتر نوشت: احمق ندانست که اعتراف به ناتوانی کامل در حفاظت از باب المندب 3 سال پس از جنگ، خطرناکتر از اعتراف به هدف قرار گرفتن یک ناوچه جنگی است.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن( وابسته به انصارالله) چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که ناو جنگی مدرن «الدمام» را در تنگه باب المندب هدف قرار داده است. در حالی‌که رسانه‌های سعودی مدعی شدند، یک نفت‌کش در نزدیکی سواحل یمن با استفاده از آرپی جی توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف قرار گرفت که در جریان آن به کارکنان این نفت‌کش آسیبی وارد نشد و در حال حاضر نفت‌کش مذکور به مسیر خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

باب‌المندب یک تنگه آبی است در قسمت جنوبی دریای سرخ، که این دریا را به خلیج عدن و اقیانوس هند متصل می‌کند. کشتی‌هایی که از طرف اقیانوس هند می‌آیند پس از گذر از باب‌المندب و عبور از طول دریای سرخ، می‌توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند.

تنگه باب‌المندب میان یمن در شبه‌جزیره عربستان و جیبوتی و اریتره در شاخ آفریقا واقع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید