رئیس شبکه CBS آمریکا به آزار جنسی ۶ زن متهم شد

کدخبر: ۲۲۸۷۵۶
اقتصادنیوز: «لسلی مونویز» به آزار و اذیت جنسی ۶ نفر از همکاران خود در شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا متهم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، در ادامه فساد اخلاقی مقامات آمریکایی، این بار «لسلی مونویز»، مدیر عامل اجرایی و رئیس شبکه خبری «سی بی اس» به آزار جنسی 6 زن متهم شده است. شش زنی که پیشتر با مونویز کار کرده بودند در گفتگو با شبکه خبری «نیویورکر» اعلام کردند که این شخص آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

یکی از این زنان گفت: من مورد آزار جنسی قرار گرفتم و سپس به خاطر اینکه به حرف‌های او گوش ندادم، از کار اخراج شدم. او به من گفت که وضعم خوب می شود. اینکه یک خانه با استخر می خرم و یک زندگی عالی خواهم داشت.

یکی دیگر از کارکنان شبکه سی بی اس به نام «جنت جونز» اعلام کرد که مونویز در یک نشست سعی داشته او را مورد آزار جنسی قرار دهد.

این درحالی است که شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد لسلی مونویز هرگونه اقدام به آزار جنسی را تکذیب کرده است.

شبکه سی بی اس در واکنش به این اخبار در بیانیه ای اعلام کرد: سی بی اس به همه مسائل مربوط به کار آگاه است و به گزارش‌های سوء رفتار توجه می کند. اما ما معتقدیم که تصویری که از شرکت ما در شبکه نیویورکر ترسیم شد، تصویر سازمانی نیست که همه تلاش خود را برای داشتن رفتاری محترمانه با ده‌ها هزار کارمند خود به کار می گیرد.

کمتر از یک سال پیش هم «چارلی رز»، خبرنگار شبکه خبری سی بی اس به آزار و اذیت جنسی 8 زن متهم شده بود. به دنبال افشای آزار جنسی زنان از سوی این خبرنگار معروف آمریکایی، چارلی رز از کار برکنار شد.

در سال‌های اخیر رسوایی‌های جنسی مشابه گریبان مقامات ارشد آمریکایی را گرفته است. اینگونه آزارهای جنسی حتی در محیط های دانشگاهی و علمی هم گزارش شده است. تازه ترین مورد آن، آزار جنسی بیش از 100 دانشجوی سابق دانشگاه اوهایو از سوی یک پزشک این دانشگاه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید