نوکیا در صدد تسخیر بازار های موبایل آمریکا

کدخبر: ۲۲۸۹۰۰
​اقتصاد نیوز:شرکت فنلاندی اچ ام دی گلوبال درصدد یافتن راهی برای افزایش حضور و فعالیت نوکیا در ایالات متحده آمریکاست.
نوکیا در صدد تسخیر بازار های موبایل آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، شرکت فنلاندی اچ ام دی که بیش از یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این غول تکنولوژی را خریداری کرد، در چند ماه اخیر توانسته است میزان فروش محصولات نوکیا را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به عبارتی دیگر، فرشته نجات این غول تکنولوژی فنلاندی شود.

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اچ ام دی گلوبال تصمیم گرفته است سهم محصولات و  گوشی‌های هوشمند نوکیا را در بازار ایالات متحده آمریکا به طور قابل توجهی افزایش دهد.

برند نوکیا در سالهایی که گوشی‌های هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان محسوب می‌شد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشی‌های با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند. 

به طور کلی می‌توان گفت که موفقیت بازگشته و احیا شده‌ی نوکیا در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مرهون تلاش‌های شرکت اچ ام دی است که توانست این شرکت را از خطر ورشکستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوکیا در سال ۲۰۱۷ به خرده‌فروشان، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است که البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست که معلوم شود چه تعداد از این دستگاه‌های به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و کاربران خریداری شده‌اند.

به نظر می‌رسد که اچ ام دی گلوبال باید بدین منظور با شرکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های آنلاینی همچون آمازون و E-Bay همکاری کند چراکه این امر می‌تواند به طور قابل توجهی میزان فروش آنها را بالا ببرد.

بر اساس گزارش‌های مالی که از سوی نوکیا منتشر شده، می‌توان دریافت که سودآوری این غول تکنولوژی فنلاندی در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از آنچه که توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده بود، کمتر شده و این بدان معناست که نوکیا باید بر روی توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G متمرکز شود و صنعت تولید و طراحی گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات تکنولوژی را در اولویت دوم خود قرار دهد تا بتواند به میزان سودآوری موردنظر خود دست یابد.

طبق این گزارش، بزرگترین حوزه فعالیت‌های نوکیا همواره توسعه زیرساخت‌های اینترنت و ارتباطات رایانه‌ای و رادیویی بوده است که به نظر می‌رسد نوکیا باید دوباره تمرکز اصلی و محوری خود را بر روی همان حوزه بگذارد.

سودآوری نوکیا در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ۳۳۴ میلیون یورو گزارش شده است این در حالیست که تحلیلگران قبلا پیش‌بینی کرده بودند این عدد به ۳۷۳ میلیون یورو در همین بازه زمانی می‌رسد.

همچنین از آنجا که اپراتورهای آمریکایی درصدد راه‌اندازی و برقراری شبکه اینترنت ۵G در ایالات متحده آمریکا هستند، برآورد می‌شود میزان درآمد و سودآوری نوکیا در سه ماهه چهارم و پایانی سال جاری ۲۰۱۸ میلادی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید