ظرف چند روز آینده روزانه ۳.۵ میلیون لیتر بنزین سوپر عرضه می شود

کدخبر: ۲۲۸۹۴۴
اقتصادنیوز :عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون کمبود بنزین سوپر در جایکاه های سوخت ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،جلال میرزایی با اشاره به طرح مباحثی همچون کمبود بنزین سوپر در جایگاه های سوخت، گفت: با توجه به افزایش مصرف بنزین، پالایشگاه شازند اراک که بنزین سوپر تولید می کرده اولویت خود را بر تولید و تامین بنزین یورو 4 قرار داده است چراکه مولفه های بنزین یورو 4 با سوپر برابر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: بخشی از کمبود و توزیع محدود بنزین سوپر در جایگاه ها به این سیاست پالایش و پخش در خصوص تولید بنزین یورو 4 باز می گردد، چراکه نیاز مصرف کنندگان در این بخش بیشتر است.

نیازی به واردات بنزین نیست

وی با بیان اینکه چند روزی است که پالایشگاه شازند اراک در اورهال قرار دارد، ادامه داد: برای چند روز آینده مشکل تولید بنزین سوپر رفع می شود و مردم نگران تامین این بنزین نباشند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده که وزارت نفت وارداتی در بخش فرآورده های نفتی نداشته باشد و با توجه به اینکه فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسیده است نیازی به واردات بنزین نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پالایش و پخش تدابیری به کار بسته که ظرف روزهای آینده کمبود بنزین سوپر در بازار رفع شود و روزانه 3.5 میلیون لیتر بنزین سوپر عرضه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید